استفاده پلیس از فناوری جدید تشخیص چهره

یکی از جالب‌ترین و مهیج ‌ترین فناوری‌هایی که در پیگیری و دستگیری متخلفین از آن استفاده‌ می‌شود فناوری شناسایی چهره است.فناوری جدیدی که به بازار آمده است تحولات جدیدی را در این عرصه به‌وجود آورده‌است.

استفاده پلیس از فناوری جدید تشخیص چهره

به گزارش کلیک، این سیستم که به تازگی رونمایی شده‌است، به جای ۶۴ نقطه، به بررسی ۱۲۸ نقطه از چهره می‌پردازد که بطور چشمگیری شانس مطابقت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های پلیس با تصاویر موجود در پایگاه داده راهنمایی و رانندگی افزایش می‌دهد.
پلیس راهنمایی و رانندگی نیویورک با استفاده از یک سیستم جدید شناسایی چهره توانسته بیش از ۱۰۰ متخلف را از ماه ژانویه تاکنون دستگیر کند.
این ارتقای نرم‌افزار در کنار حالت‌های مقایسه جدید مانند سیاه و سفید کردن تصویر یا همپوشانی می‌تواند به شناسایی سریع‌تر دزدان و کلاهبردارانی منجر شود که قصد دارند با گواهینامه تقلبی فرار کنند.
این فناوری اکنون در ۳۹ ایالت دیگر آمریکا استفاده می شود. نسخه اولیه این فناوری نخستین بار در سال ۲۰۱۰ استفاده شد که دستگیری بیش از ۳۸۰۰ نفر را که از چندین گواهینامه غیرقانونی برخوردار بودند،‌ به دنبال داشت.
با‌وجود این فناوری جدید دیگر کمتر کسی می‎تواند از زیر کنترل‌های پلیس فرار کند و شانس کمتری برای متخلفین و مجرمین وجود خواهد داشت.

ارسال نظر