پشتیبانی از ماوس در اندروید N

گوگل در ابتدای این ماه میلادی نسخه دموی اندروید N را عرضه کرد تا توسعه دهندگان ویژگی های جدید این نسخه از اندروید را بررسی کنند.

پشتیبانی از ماوس در اندروید N

به گزارش کلیک، این شرکت برنامه بتای اندروید را عرضه کرد که به کاربران امکان بررسی نسخه جدید به صورت یک به روزرسانی OTA را می دهد.
یکی از برجسته ترین ویژگی های این نسخه از اندروید پشتیبانی آن از باز بودن همزمان چند پنجره روی صفحه نمایش است. به نظر می رسد که این تنها ویژگی نبوده و وجود پنجره های به شکل آزاد و نیز پشتیبانی از موس از سایر ویژگی هاست.

ویژگی حالت پنجره های با شکل آزاد در این نسخه از اندروید امکان اجرای پنجره های شناور را مانند آنچه که در کامپیوترهای شخصی شاهدش هستیم فراهم می کند. با زدن دکمه Recent Apps برنامه های شناور نشان داده می شوند. تصویر نشان داده شده در این خبر برنامه ماشین حساب را در کنار برنامه مرورگر و یک برنامه دیگر نشان می دهد که هر کدام اندازه پنجره مختلفی دارند. در پنجره این برنامه ها دکمه بستن برنامه وجود دارد و تغییر اندازه پنجره را می توان با کشیدن لبه های پنجره انجام داد.

هفته گذشته، گوگل اولین بروزرسانی اندروید N را برای دستگاه های نکسوس ثبت شده در برنامه بتای اندروید عرضه کرد. همچنین گوگل از طریق برنامه «جایزه پیشنهاد به گوگل» از کاربران خواسته تا برای این نسخه از اندروید اسمی تعیین کنند و جایزه بگیرند. پیشتر نیز ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل اعلام کرده بود که برای نام گذاری نسخه بعدی گوگل احتمالا از رای گیری آنلاین استفاده خواهد شد.

منبع: cnet

ارسال نظر