مدل جدید فراری قبل از رونمایی Sold Out شد

شرکت خودروسازی لوکس فراری به تازگی از خودروی سوپر اسپرت جدید خود یعنی LaFerrari با قیمت ۲٫۲ میلیون دلار رونمایی کرده است؛ اما تمام دستگاه های تولید شده از این خودرو قبل از رونمایی از آن پیش فروش شده اند.

مدل جدید فراری قبل از رونمایی Sold Out شد

به گزارش کلیک، شرکت فراری در روز سه شنبه از مدل بدون سقف خودروی LaFerrari با نام LaFerrari Aperta در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. موتور V12 هیبریدی با قدرت ۹۵۰ اسب بخار که در خودروهای فرمول یک این شرکت نیز استفاده می شود، قلپ تپنده این خودرو است. سرعت این خودرو در کمتر در سه ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است.

در نگاه اول متوجه منحنی ها و ظرافت کاری های زیبای بدنه این خودرو می شوید. LaFerrari Aperta در دو مدل عرضه می شود: یک مدل از این خودرو با سقف تاشو از جنس فیبر کربن و مدل دیگر آن همراه با یک پوشش نرم برای سقف آن عرضه می شود.

فراری تنها ۲۰۹ دستگاه از این خودرو را تولید کرده است که از این تعداد خودروی تولید شده، ۹ دستگاه هم به فروش نمی رسد و نزد فراری نگه داشته می شوند؛ بنابراین تنها ۲۰۰ دستگاه از این خودرو برای فروش تولید شده است و به دلیل اینکه تعداد طرفداران این خودرو سه برابر تعداد تولید شده هستند، تمام خودروهای تولید شده قبل از رونمایی از این خودرو پیش فروش شده اند.

تولید این خودرو بخشی از سیاست شرکت فراری برای افزایش فروش و در عین حال منحصر به فرد باقی ماندن این شرکت است. با وجود اینکه مدل های T خودروهای فراری کالیفرنیا با قیمتی در حدود ۲۰۰،۰۰۰ دلار به فروش می رسد، اما فراری به سیاست خود یعنی تولید تعداد محدودی از خودروهای سوپر اسپرت خود با قیمت های مختلف ادامه می دهد تا این شرکت همچنان منحصر به فرد و پیشتاز باقی بماند.

در سال ۲۰۱۴ یک مدل از خودروی LaFerrari با قیمت ۱٫۵ میلیون دلار به فروش رسید؛ اما در حال حاضر خودروهایی از این مدل با قیمتی بیش از ۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته شده است. این موضوع به معنای این است که هر کسی که خودروی LaFerrari Aperta را با قیمت ۲٫۲ میلیون دلار پیش خرید کرده باشد، احتمالا سود بزرگی کرده است.

ارسال نظر