کارایی متفاوت تکنولوژی سنسورهای لمسی

پس از چندین سال که از ورود گوشی های لمسی به دنیای تکنولوژی می گذرد، طراحان گوشی های هوشمند در فکر تغییر و یا اضافه کردن عملکردی خاص به گوشی ها هستند . تازه ترین ابتکار طراحان تکنولوژی روز، استفاده از سنسورهای اثر انگشت در تشخیص و افزایش امنیت کاربر بوده است. در این گزارش عملکرد های متفات این سنسورها را در گوشی های جدید بررسی می کنیم.

کارایی متفاوت تکنولوژی سنسورهای لمسی

به گزارش کلیک، این روزها کمتر گجتی را می توان یافت که از سنسورهای تشخیص اثر انگشت به نحوی بهره نبرده باشد. از صفحه لمسی و سنسورهای تاچ گرفته تا حفاظت از امنیت گوشی ها با سنسور تشخیص اثر انگشت.

با وجود تنوع در کارایی این تکنولوژی، هنوز هستند شرکت های طراحی که این تکنولوژی را منسوخ و نیازمند انقلابی بنیادی می دانند. یکی از این شرکت ها با نام "Qeexo" روشی را طراحی و ابداع کرده است تا کاربردهای دیگر تکنولوژی اثر انگشت و در اصطلاح "Touch screen" را به گجت ها و گوشی های هوشمند بیاورد.

این شرکت تکنولوژی تازه ای را بوجود آورده است که طبق آن کاربر می تواند با استفاده از «بند انگشتان» کاربری های متفاوتی از صفحات لمسی را تجربه کند. این تکنولوژی که « FingerSense» نام دارد، کاربردهای متفاوتی را در اختیار کاربر می گذارد. این تکنولوژی جدید که به تازه گی در سیستم های لمسی گوشی های "هواوی" مدل Honor 8 به کار رفته است ساختاری متفاوت را در این نوع گوشی ها ایجاد کرده است. کارشناسان عملکرد این تکنولوژی را اینگونه ارزیابی کرده اند. برای مثال شما با استفاده از بند انگشت دست خود می توانید کلماتی مانند "e" را بر روی صفحه رسم کنید تا حساب کاربری ایمیل شما به سرعت باز شود و یا با رسم کلمه "m" صفحه موزیک خود را باز کرده و از موسیقس لذت ببرید. از دیگر کارایی این سنسور می توان به ضربه زدن با بند انگشت به صفحه دوربین را فعال کنید.

همچنین این تکنولوژی در مواقع نیاز مانند ابزار عمل کرده و عملکردی مانند ذره بین، خط کش و یا پاک کن تخته وایت برد را انجام می دهد. برای مثال با تغییر حالت دست بر روی صفحه نمایش می توانید اندازه یک فاصله و یا با تغییری دیگر در حالت دست به صورت ذره بین عمل کنید.

دیگر شرکت های طراح گوشی هوشمند نیز در تلاشند تا هرچه بهتر از سنسورهای حسگر برای بسط دادن و تبلیغ محصول خود استفاده کنند. برای مثال شرکت اپل و سامسونگ به زودی حس گر چشمی را به محصولات خود اضافه می کنند و یا شرکت موتورولا با استفاده از سنسور صوتی گوشی های خود را به روزرسانی کرده است، در این حالت کاربر کافیست با گفتن کلید واژه "Camera" دوربین گوشی را به حالت فعال درآورید.

"Sang Won Lee" مدیرعامل شرکت Qeexo طی مصاحبه ای اعلام داشت، این تکنولوژی را می توان به جرات یکی از پر طرفدارترین انقلاب های اخیر در حوزه تکنولوژی دانست. چرا که تکرار اصول رعایت شده در ساختار گجت ها و گوشی های هوشمند در گذشته تا کنون، نه تنها کسل کننده بوده بلکه نیاز مبرمی به تغییر و انقلاب دارد.

لازم به ذکر است این شرکت در حال حاضر فعالیت خود را با شرکت هوآویی آغاز کرده است که پیش بینی می شود این برند به موفقیت چشمگیری دست یابد.

ارسال نظر