معرفی نسل جدید حسگر های اثر انگشت در گوشی های هوشمند

Synaptics،نسل جدیدی از حسگر های اثر انگشت است که در نسل های جدید گوشی های هوشمند قرار می گیرد و در واقع این سنسور ها در زیر شیشه یک میلی متری قرار می گیرند و دیگر نیازی به دکمه Home برای تعبیه این سنسور ها نیست.

معرفی نسل جدید حسگر های اثر انگشت در گوشی های هوشمند

به گزارش کلیک ،کمپانی Silicon Valley biometrics ،از سنسوری رونمایی کرده است که حسگر اثر انگشت در زیر شیشه رویی گوشی های هوشمند قرار دارد و دیگر نیازی به تعبیه دکمه ای در روی گوشی های هوشمند نیست.

سنسور اثرانگشت Synaptics FS9100 به راحتی می تواند در زیر شیشه با ضخامت یک میلی متر قرار بگیرد و به خوبی عملکرد مثبتی داشته باشد.این موضوع باعث بهتر شدن عملکرد حسگر های اثر انگشت می شود و هم چنین این عملکرد سریع تر نیز اتفاق می افتد.

تا کنون حسگر های اثر انگشت در قسمت رویه صفحه ،دکمه هوم گوشی های هوشمند تعبیه می شده است ولی با فراگیر شدن این تکنولوژی کم کم شاید از بین رفتن دکمه های هوم هستیم.البته در این سیستم ایرادهایی نیز پیش بینی می شود و این موضوع به ضخامت شیشه گوشی هوشمند برمی گردد. برای عملکرد مثبت این سنسور های اثر انگشت شیشه روی صفحه نباید ضخامتی بیشتر از ۱ میلی متر داشته باشد و این موضوع باعث آسیب پذیر شدن صفحه نمایش می شود.

در سال آینده شاید در پرچم دار سامسونگ،یعنی گلکسی S8 ،شاهد این دست از سنسور ها باشیم،خبرهایی از این موضوع منتشر شده است که هنوز به تائید رسمی سامسونگ نرسیده است و باید منتظر رونمایی این دستگاه باشیم.

ارسال نظر