عینک گوگل؛ اختراع جدید ثبت شده در FCC

تصاویر و پرونده‌های جدید در FCC نشان داده که عینک افزار گوگل، در این غول فناوری هنوز درحال‌ توسعه هست. اخیراً شرکت گوگل اختراعاتی برای نسخه جدید عینکِ از دور خارج‌ شده قبلی خودش در انجمن ارتباطات استانی ایالات‌متحده یعنی FCC، به ثبت رسانده است.

عینک گوگل؛ اختراع جدید ثبت شده در FCC

به گزارش کلیک، گوگل بر روی توسعه و تولید نسخه‌های این سیستم قابل پوشیدن، همچنان کار می‌کند.
موارد ثبت شده این غول فناوری در FCC شامل این موارد است: تصاویر داخلی، گزارش‌های آزمایش، عکس‌های راه‌اندازی آزمایشی، یک راهنمای کاربردی، یک درخواست محرمانه و همچنین اطلاعاتی درباره جذب فرکانس رادیویی این دستگاه که عنوان GG1 را به خود اختصاص داده است.
بر اساس راهنمای کاربردی این ابزار، دکمه روشن و خاموش کردن در پشت دستگاه قرار داده شده است.
بر اساس توضیحات این سند، «مکعب پلاستیکی که در بالای چشم راست قرار دارد، به شما اجازه ارتباط با دستگاه را می‌دهد. صفحه اصلی، نقطه شروع شماست. به‌طور پیش‌فرض، نمایشگر شما را در زمان حال نشان می‌دهد.»
«دکمه دوربین در بالای دستگاه و نزدیک نمایشگر قرار دارد. برای گرفتن عکس این دکمه را باید فشار و برای ضبط فیلم، آن را باید نگه دارید. چراغ سبز نشان می‌دهد که چه وقت دوربین روشن است.»
منطقه مسطح در پهلوی آن یک صفحه لمسی است که بنا بر گفته خود گوگل، برای حرکت کردن از میان آنچه روی نمایشگر دستگاه، «کارت» نامیده می‌شود، به کار می‌رود.
بایگانی محرمانه گوگل ثابت می‌کند که «فناوری ثبت شده موضوعی است که گوگل بر سر آن رقابت شدیدی با دیگر تولیدکنندگان فناوری و ارائه‌دهندگان خدمات دارد»، با این‌ وجود، رقبای گوگل در این زمینه پیشرفت کمی داشته‌اند.
هولولنز تولیدشده توسط شرکت مایکروسافت، بیشتر از اینکه یک عینک افزار هوشمند ساده باشد، یک بستر واقعیت افزوده است، درحالی‌که بنا به گفته «تیم کوک» مدیرکل اجرایی شرکت اپل، عینک تولیدشده توسط گوگل یک دستگاه تجاری برای تولید انبوه نیست و این عینک‌ها تنها می‌توانند برای «بازارهای خاص» جذاب باشند، هرچند که بازار محصولات الکترونیکی قابل پوشیدن در حال رشد است.
بعد از شروع در سال 2012، عینک گوگل به‌یک‌باره با نگرانی‌های مربوط به حریم شخصی و هم‌زمان کاهش سرمایه‌گذاری مواجه شد. مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هیچ‌کدام علاقه‌ای به پرداخت 1500 دلار برای این دستگاه نداشتند و همین مسئله منجر به بازار کوچک و تولید اولیه محدود این دستگاه‌ها گردید که این عوامل به شکست بازار آن کمک کرد.
برنامه اکتشاف، با خاتمه فروش دستگاه در ژانویه همان سال، تعطیل شد. با این‌ وجود، شرکت گوگل به‌جای رها کردن کامل پروژه عینک افزار، به سمت پروژه «یک واحد خودکارسازی خانگی» حرکت کرد که Nest نامیده می‌شود. این پروژه تحت مدیریت تونی فادل، مدیر اجرایی سابق اپل، یک سود 3.2 میلیارد دلاری را در سال 2014 برای گوگل به همراه داشت.
فادل در ژانویه گفت: «تلاش‌ها برای تولید عینک افزار شروع یک اکتشاف بود و به ما امکان داد که بفهمیم چه چیزهایی برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان مهم هست. و من همچنان به‌طور کامل به Nest متعهد خواهم بود و به همان اندازه نسبت به کارمان در این زمینه که به‌سرعت پیش می‌رود، هیجان‌زده هستم.»
رئیس اجرایی شرکت گوگل، آقای چیرمن اریک اشمیت، در ماه مارس ضمن «بنیادی» نامیدن پروژه تولید عینک افزار، اعلام کرد که این شرکت آن را رها نخواهد کرد.
وی به مجله وال‌استریت ژورنال گفت: «این یک بستر بزرگ و بسیار اساسی برای شرکت گوگل است.»
وی همچنین افزود: «این که ما برنامه اکتشافی را کنار گذاشتیم، مطلبی است که مطبوعات درباره ما گفته‌اند و اصلاً واقعیت ندارد. گوگل ریسک این کار را در نظر گرفته و هیچ‌چیزی در مورد سازگاری عینک‌ها وجود ندارد که ما را به پایان دادن به آن متقاعد کند.»
گزارش‌ها در ماه جولای حاکی از آن است که این غول فناوری در حال فعالیت بر روی یک عینک افزار گوگل بوده که مخصوص مشتریان شرکتی است با ثبت دیگری از نمونه اولیه GG1 در FCC ثبت شده است.
گوگل همچنین در حال حاضر بر روی نرم‌افزار پیام‌رسان مجهز به هوش مصنوعی و خودروهای مستقل بدون راننده کار می‌کند.

ارسال نظر