گوگل گلس جدید، تصاویری از نزدیکی رویا به واقعیت

پروژه Google Glass (عینک هوشمند گوگل) یک از مشهورترین دستگاه هایی بود که وقتی گوگل تصمیم گرفت آن را به یک وسیله روزمره و قابل دسترس برای مشتریان تبدیل نکند پس از مدت اندکی با شکست مواجه شد.

گوگل گلس جدید، تصاویری از نزدیکی رویا به واقعیت

به گزارش کلیک، بر خلاف مدل قبلی، جانشین آن یعنی Google Glass Enterprise، پروژه ای کاملا زنده و خوب است که توسط تونی فادل موسس شرکت Nest مدیریت می شود و برای معرفی رسمی آماده است.

و اما، ما تصاویری جدیدی از این دستگاه که گوگل آن را برای FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) ارسال کرده و توسط استفان هال در سایت 9to5Google لو رفته، به دست آورده ایم.

فادل همین امسال کنترل پروژه گوگل گلس را به دست گرفته است. او که نابغه دنیای سخت افزار است پس از اینکه گوگل شرکت ترموستات های هوشمند او یعنی Nest را در سال 2014 با صرف میلیون ها دلار خرید، از اپل جدا شد و به گوگل پیوست.

اگر چه مدل جدید تفاوت ظاهری چندانی با نسخه ی قبلی ندارد، یک قابلیت بسیار ویژه به آن اضافه شده که امکان خم کردن گوگل گلس است. همچنین این مدل از سخت افزار بهتری همراه با پردازنده Intel Atom، عمر بیشتر باتری، وای فای بهتر و بهبود مدیریت گرما برخوردار است. این دستگاه به یک باتری جانبی نیز مجهز است که به صورت مغناطیسی (با آهن ربا) به گوگل گلس متصل می شود.

گوگل گروهی از توسعه دهندگان را آماده کرده تا برای گلس در حوزه هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش و ساخت و تولید اپلیکیشن های مخصوص بسازند.

شرکت گوگل هنوز دقیقا مشخص نکرده است که این گوگل گلس جدید برای چه کسانی مناسب است ولی در حالت کلی می توان گفت این دستگاه برای شرکت های تجاری نسبت به افراد معمولی مناسب تر است. چرا که اگر به خاطر داشته باشید مدل قبلی یعنی Explorer 1500 دلار قیمت داشت.

در هر صورت ظاهر گوگل گلس همچنان جالب به نظر نمی رسد. می توانید تصاویر را در زیر ببینید:

google-glass-enterprise

google-glass-2

google-glass-insides

منبع: techinsider.io

ارسال نظر