اضافه شدن امکانات هوشمند به Gmail

گوگل به تازگی اعلام کرده که راه حل مشکل صرف زمان زیاد در جستجو میان ایمیل های قدیمی برای یافتن شماره تلفن دوستان، آدرس ها و تاییدیه شماره پرواز را پیدا کرده است.

اضافه شدن امکانات هوشمند به Gmail

به گزارش کلیک، این شرکت خبر چند بهینه سازی در سرویس ایمیل خود را اعلام کرده که یافتن حتی قدیمی ترین اطلاعات موجود در صندوق ورودی ایمیل را برای کاربران ساده تر می سازد.
گوویند کایوشال مدیر محصولات گوگل،هنگام اعلام این به روزرسانی ها در پستی در وبلاگ گوگل نوشت: "ایمیل ها می توانند حاوی هر نوع اطلاعاتی از جمله آدرس جدید دوست تان، تاییدیه شماره پرواز یا لینک پرداخت یک قبض باشند.در حال حاضر چالش پیش روی ما این است که این اطلاعات جزیی معمولا در میان مکالمات بزرگ تری قرار دارند."

جستجوهای هوشمند
هم اکنون کاربران قادرند نتایج جستجو را به جای ترتیب نزولی بر اساس تاریخ، در فهرستی به ترتیب ارتباط با کلمه جستجو شده مشاهده کنند. علاوه بر این، سرویس ایمیل با استخراج اطلاعات از پیام های اصلی فقط اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند در اختیار آنها قرار می دهد. از امروز این ویژگی های جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
در شیوه جدید جستجو به جای نشان دادن فهرستی حاوی عناوین ایمیل، این سرویس فقط جواب هایی را که تصور می شود کاربران به دنبال آنها هستند نشان می دهد. هنگام تایپ کلمه مورد جستجو در زیر کلمات پیشنهادی، ایمیل ها در فهرستی تحت عنوان برترین نتایج بر اساس ارتباط با کلمه جستجو شده درج خواهند شد. همچنین این سرویس لینک ایمیل هایی را که نتایج جستجو از آنها گرفته شده در این فهرست پیشنهادی قرار می دهد که با کلیک بر آن می توان به ایمیل مورد نظر مراجعه کرد. همچنین کاربران می توانند نتایج جستجو را در فهرستی نزولی بر اساس تاریخ مشاهده کنند.

سرویس ایمیل گوگل همچنین با استفاده از عبارت های معمول جستجو مانند «رزرو شام» یا «کد رهگیری پستی» قادر است جستجوهای هوشمند انجام دهد. این نوآوری ها احتمالا بیشتر برای کاربران تلفن همراه، یعنی کسانی که سرعت برای شان ارزشمند است و قصد صرف زمان و بررسی تمام متن ایمیل های شان در صفحه های کوچک موبایل را ندارند، جذاب باشند.

جذابیت برای کاربران تلفن همراه
گوگل از گذشته تا به امروز، در راستای جذب تعدادی از کاربران بی شمار آیفون به خود و دور کردن آنها از برنامه اختصاصی ایمیل شرکت اپل، مشغول ارتقا سرویس ایمیل تلفن همراه خود بوده است. گوگل از زمان تعویض اپلیکیشن اصلی جی میل با برنامه جدید اینباکس بهینه سازی های زیادی را انجام داده است.
برنامه اینباکس از همان بدو ورود در سال 2014، تعدادی ویژگی جدید از جمله قابلیت گروه بندی اسناد ایمیل شده مانند اظهاریه ها یا رسیدهای بانکی بر اساس نوع ایمیل را به منظور سازمان دهی راحت تر معرفی کرد. حتی در آغاز کار، این برنامه می توانست اطلاعات مرتبط نهفته شده در ایمیل های قبلی را نشان دهد.
سرویس ایمیل تلفن همراه در حال حاضر ویژگی های هوشمند دیگری در راستای صرفه جویی در وقت کاربران دارد که از آن جمله می توان توانایی ایجاد پاسخ خودکار به ایمیل ها را نام برد که بر اساس آن بدون این که کاربران مجبور به تایپ باشند می توانند به پیام ها جواب دهند. به نظر می رسد این به روزرسانی های جدید قدم های رو به جلوی دیگری در ادامه مسیر قبلی باشند. شرکت گوگل هنوز در خصوص این که آیا این ارتقا یک بروزرسانی اپلیکیشنی است یا تغییر در سمت سرور اظهار نظری نکرده است.

منبع:insider

ارسال نظر