تراشه کرین 955 هوآوی در بنچمارک GeekBench مشاهده شد!

به تازگی شاهد انتشار تصاویری از نتایج بنچمارک GeekBench تراشه‌ای بودیم که ظاهرا تراشه کرین 955 هوآوی است. با کلیک همراه باشید.

تراشه کرین 955 هوآوی در بنچمارک GeekBench مشاهده شد!

همانطور که می‌دانید با پیشرفت دستگاه‌های هوشمند موبایلی و کمپانی‌های فعال در زمینه تولید این محصولات، کسب درآمد بیشتر شرکت‌ها در این صنعت تنها مربوط به عرضه تعداد گوشی‌های متعددتر نمی‌شود. در واقع هم اکنون کمپانی‌های فعال در صنعت موبایل به منظور افزایش درآمدهای خود از روش‌های فرعی نیز استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های (SoC) اختصاصی و نهایتا کاهش هزینه‌های تولید دستگاه و افزایش سود ناشی از فروش آن است.

هم اکنون شرکت‌هایی همچون سامسونگ، اپل و هوآوی که سه برند برتر صنعت موبایل نیز به شمار می‌روند، از این استراتژی کاری استفاده می‌کنند. سامسونگ همواره سری تراشه‌های اگزینوس خود را مورد استفاده قرار داده است. اپل و هوآوی هم به ترتیب تراشه‌های اختصاصی سری A و سری کرین (Kirin) را برای محصولات خود تولید می‌کنند. در حال حاضر پرچمدار سری تراشه‌های شرکت چینی هوآوی، سیستم روی چیپ کرین 950 است. این تراشه سال گذشته به طور رسمی معرفی شد و در گوشی‌های هوشمند پرچمدار متعددی شاهد به کارگیری آن بودیم. این تراشه از قابلیت اتصال LTE Cat 10 پشتیبانی می‌کند و در بنچمارک AnTuTu امتیاز 79000 را به ثبت رسانده است. اما ظاهرا سیستم روی چیپ جایگزین این تراشه در راه است و به زودی شاهد معرفی رسمی آن از سوی کمپانی هوآوی خواهیم بود.

به تازگی شاهد انتشار جزئیات عملکردی تراشه‌ای از سری محصولات کرین هوآوی در بنچمارک GekkBench بودیم. در اطلاعات ارائه شده هیچ اشاره‌ای به نام دقیق و مدل تراشه و همچنین مدل گوشی که از آن به منظور تست عملکرد تراشه استفاده گردیده، نشده است. اما ظاهرا گوشی هوشمند مد نظر از رمی 4 گیگابایتی بهره می‌برد. در تصویر منتشر شده، تراشه جدید هوآوی توانسته در وضعیت پردازش اطلاعات تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench امتیاز 2018 را به ثبت برساند و در شرایط چند هسته‌ای این بنچمارک هم قادر به ثبت امتیاز 7239 شده است. بنابراین و با توجه به این امتیازهایی که توسط سیستم روی چیپ جدید هوآوی به ثبت رسیده، می‌توان نتیجه گرفت که قدرت عملکرد پردازشی این تراشه نسبت به قدرت عملکرد تراشه ده هسته‌ای Helio X20 مدیاتک هم بیشتر است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این تراشه، پرچمدار بعدی سری تراشه‌های کرین هوآوی خواهد بود که احتمالا با نام اختصاصی کرین 955 معرفی می‌شود.

1

هنوز هیچگونه جزئیاتی در این رابطه و همچنین در رابطه با سیستم روی چیپ کرین 950 هوآوی ارائه نشده است و دقیقا نمی‌دانیم که میکرومعاری این تراشه به چه صورت خواهد بود و یا هسته‌های پردازشگر به کار گرفته شده در آن از چه نوع، چه تعداد و با چه فرکانس کاری در نظر گرفته شده‌اند. اما می‌دانیم که تراشه کرین 950 هوآوی از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته آن از نوع Cortex A53 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex A72 و با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز هستند. در تصویر منتشر شده، تعداد هسته‌های پردازشگ تراشه بررسی شده معادل با 8 هسته اعلام شده است. بنابراین اگر اطلاعاتی که هم اکنون شاهد آن هستیم مربوط به سیستم روی چیپ کرین 950 هوآوی باشد، بدون تردید این تراشه هم از پردازنده‌ مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر