ایده جدید نرم افزار زبان عامیانه فیسبوک

موسس و مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در مصاحبه با رویترز در دانشگاه بوگوتا ۲۰۱۵ ژانویه ۱۴ گفت فیسبوک حق ثبت نرم افزاری را در اختیار دارد که شبکه های اجتماعی را اسکن می کند.

ایده جدید نرم افزار زبان عامیانه فیسبوک

به گزارش کلیک، ثبت اختراع ، که در فوریه ۲۰۱۶ اعطا شد، برای سیستمی است که پست و پیام در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهد و به دنبال مواردی مثل " واژه های جدید" می گردد.

اگر بخواهیم به طور ساده بیان کنیم، آن ها قسمت های جدید زبان محاوره که از سوی گروهی از افراد استفاده می شود ، اما هنوز در میان عموم مردم کاربرد ندارد را کنار هم جمع آوری می کنند. با این حال دستور زبان "هیولا" (Monster) این نوع واژه های جدید که از آن ها با نام " سم دیجیتالی" یا "بیماری برای ساختار زبان" یاد می شود، را دارای صفت های مثبت عنوان کرده است.

ثبت اختراع واژه نامه اجتماعی فیس بوک به منظور هدف قرار دادن چنین واژه هایی است که ممکن در درون خود دارای ساختار نوینی از یک دستور زبان باشد که شاید در آینده به زبانی عمومی تر تبدیل شود.

در ادامه فیسبوک روند چگونگی اختراع خود را شرح خواهد داد:

۱۵ این سیستم ابتدا کلمه را از نظر نقطه مورد بررسی قرار می دهد، پس از آن دوباره بررسی می کند که آیا این کلمات در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند یا خیر. اگر این یک عبارت جدید باشد که در حال رشد و محبوب شدن است، آن را به فرهنگ واژه های اجتماعی این شرکت اضافه می کند. همچنین بررسی می کند که آیا شرایط درج در واژه نامه را دارد یا خیر و اگر به اشتباه درج شده باشد، آن را حذف می کند.

فیسبوک می گوید این واژه نامه هرگونه " زبان عامیانه، از لحاظ هنری ، تکواژ چند وجهی ، اختصارات هجایی ، اختصارات، کلمات اختصاری، نام، نام مستعار ، کلمات ، تغییر کاربری داده و یا عبارات، و یا هر نوع دیگری از کلمه یا عبارت" را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به نظر می رسد از این پس هر آن چه که در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم و جزء فرهنگ لغت عامیانه نباشد ممکن است در آینده مورد استفاده عموم قرار گیرد و ناخواسته واژه ای را به فرهنگ لغت آیندگان اضافه کنیم.

هنوز کاملا مشخص نیست که فیسبوک از این واژه نامه اجتماعی خود به چه منظوری استفاده خواهد کرد. البته حدس های شبیه آن چه ما مطرح کرده ایم زده شد ولی فیسبوک آن را تایید نکرده است. تنها چیزی که آن ها آن را اعلام کرده اند ایده یک نرم افزار شامل اصطلاحات عامیانه که در فرهنگ لغت جای ندارند، بود. مطمئنا در آینده از این برنامه و واژه های آن بیشتر خواهیم شنید.

منبع: yahoo

ارسال نظر