ایده‌ای جدید در ساخت تلفن‌های همراه ماژولار

ایده ساخت تلفن‌های همراه ماژولار مدت زیادی است که عملی شده است. دانشمندان MIT ایده‌ای در ساخت تلفن های ماژولار ارائه کرده اند که کاربر به‌راحتی بتواند اجزای تلفن همراه را سر هم کند.

ایده‌ای جدید در ساخت تلفن‌های همراه ماژولار

به گزارش کلیک، ایده ساخت تلفن های همراه ماژولار مدتی است که ذهن طراحان تلفن های همراه را درگیر کرده است. یک نمونه بارز و موفق تلفن همراه ماژولار،LG G5 را می توان نام برد. جدا شدن قسمت پایین و باتری این تلفن همراه دلیل بر ماژولار بودن است.

ایده‌ای جدید در ساخت تلفن‌های همراه ماژولار

بسیاری از کمپانی‌ها با ایده ساخت گوشی‌های همراه ماژولار مخالف بوده‌اند و صرفاً این خاصیت را نه‌تنها خوب نمی دانستند بلکه حتی دسته ای از مخالفان LG G5 را نمونه غیر موفق این زمینه می دانند. در هر صورت این پروژه از ابتدا با موافقان و مخالفان زیادی همراه بوده است، حالا گروهی از دانشمندان MIT ایده ساخت تلفن های ماژولار را مطرح کرده اند. مسلماً ایده ساخت تلفن های ماژولار مدت زیادی است که عملی شده است ولی تفاوت این ایده با ایده‌های قبلی این است که این تلفن ها توسط خود کاربر سر هم می شود و کاربر به‌راحتی می تواند اجزای تلفن را از هم جدا کند و به راحتی آن ها را سرهم کنند.

ایده‌ای جدید در ساخت تلفن‌های همراه ماژولار

ایده بسیار جذابی به نظر می رسد، این ایده بسیار منحصر به فرد است و در صورت عملی شدن دانشمندان MIT بر این باورند که سر هم کردن این تلفن همراه تنها در چند دقیقه امکان‌پذیر است و هر فردی می تواند این فرآیند را انجام دهد.

یکی از مزیت‌های این ایده از نظر کارشناسان مطرح کننده این است که ایده تلفن‌های ماژولار باعث می شود تا اگر قطعه و بخشی از تلفن همراه شما خراب شود، می توانید به راحتی آن قطعه را تعویض کنید و دیگر نیازی به باز کردن تلفن همراه و بیرون آوردن قطعات دیگر به خاطر تعمیر یک قطعه نباشید. هم چنین تنوع در انتخاب رنگ نیز در این مبحث تأثیرگذار است.

این مبحث در حد یک ایده است و یک کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند باید برای عملی کردن این ایده با MIT همکاری کند.

ارسال نظر