اطلاعاتی جالب در مورد صنعت جذاب هواپیماهای بدون سرنشین

سرمایه گذاری و تجارت در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین این روزها از رونق خاصی برخوردار است. طراحی و تولید گجت هایی که در بسیاری از طرح های عملیاتی موفق ظاهر شده است.

اطلاعاتی جالب در مورد صنعت جذاب هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش کلیک، در دهه های گذشته هواپیماهای بدون سرنشین تنها در مقاصد نظامی کاربرد داشته اند، حال آنکه با باز طراحی این گجت ها صنعت هواپیماهای بدون سرنشین نسبت به گذشته رشدی نسبی داشته است.

عکس برداری های هوایی، شناسایی نظامی، عبور و شناسایی مناطق صعب العبور، نقشه برداری در کشاورزی و به تازه گی جابه جایی تجهیزات پزشکی از مواردیست که هواپیماهای بدون سرنشین را وارد فاز تازه ای از کاربردهای غیر نظامی کرده است.

طراحان این گجت های کاربردی این روزها از بازار پررونق سرمایه گذاری در صنعت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین خبر می دهند. به گفته این طراحان بیشتر مراجعین از سرمایه گذاران در استارت آپ ها، مهندسین کشاورزی و حتی طراحان ساختمانی هستند که قصد سفارش و یا سرمایه گذاری در این صنعت رو به رشد را دارند.

در این گزارش با بررسی سطوح مختلف صنعت رو به رشد هواپیماهای بدون سرنشین به عمق عملکرد این گجت های کاربردی پی خواهیم برد. ایالت متحده آمریکا یکی از نخستین سرمایه گذاران در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین به شمار می رود. این کشور که با در اختیار داشتن چندین فروند گجت در نیروی هوایی خود به یکی از نخستین کاربران این صنعت معروف است با استفاده از قوانین تعریف شده خاص، در زمینه های متفاوتی این گجت ها را مورد بهره برداری قرار می دهد.

در گفتگو با طراحان و سرمایه گذاران در صنعت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری، نکات حائز اهمیتی عنوان شده است که در ادامه به خلاصه ای از آن می پردازیم.

- طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی، این صنعت تا ۵ سال آینده پیشرفت های عظیمی را کسب خواهد کرد. با توجه به درآمد ۸ میلیارد دلاری سال گذشته صنعت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری، تا سال ۲۰۲۱ درآمد این صنعت به ۱۲ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

- با توجه به افزایش متقاضیان احتمالی در این صنعت و به کارگیری تکنولوژی بسیار پیشرفته می توان ۴ برابر شدن سفارشات در این صنعت را پیش بینی کرد. چرا که تکنولوژی قابل استفاده برای عموم که در این طراحی ها استفاده خواهد شد باعث جذب بیش از پیش متقاضیان این صنعت می شود.

- افزایش سرمایه گذاری در صنعت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، به موازات خود افزایش متقاضی را در پی خواهد داشت. طبق این روند پیش بینی می شود ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا دو قطب موثر در سرمایه گذاری و تقاضا در این صنعت، بازار پر رونقی را برای این تکنولوژی مدرن فراهم کنند.

- تکنولوژی های پیشرفته و بکار گرفته شده در این پروژه از قبیل مدرن ترین نرم افزارهای زمین شناسی و اطلاعاتی، امنیت خاطری را برای کاربران این گجت ها فراهم می آورد تا با اطمینان خاطر کاربردهای این صنعت را مورد آزمایش قرار دهند.

- به تازگی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا محدودیت های خاصی برای کاربرد این هواپیماها وضع کرده است که می توانند در بخش ها کشاورزی، معادن و نظامی مورد استفاده قرار بگیرند.

- نیروی نظامی با بیشترین کاربرد از هواپیماهای بدون سرنشین در صدر کاربران این صنعت قرار دارد. که با ورود نسل جدید این هواپیماها موارد استفاده در این بخش نیز متفاوت خواهد بود.

با توجه به رشد صنعت پرطرفدار تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، باید دید این گجت ها در استفاده روزمره افراد نیز جایی خواهند یافت یا خیر.

ارسال نظر