دردسر جدید تغییر تاریخ IOS

اگر به هر دلیلی قصد تغییر تاریخ دستگاه iOS خود را دارید، بهتر است دست نگه دارید.

دردسر جدید تغییر تاریخ IOS

به گزارش کلیک، برخی از دارندگان دستگاه های تحت سیستم عامل iOS متوجه این مسئله شدند که اگر تاریخ دستگاه شان را بر روی تاریخ های چند ده سال پیش تنظیم کنند این دستگاه ها به دام چرخه بوت گرفتار شده و در واقع از کار می افتند. بنابراین بهتر است بی جهت با تاریخ دستگاه های خود بازی نکنید.
بنا به گزارشات مختلف، اگر تاریخ دستگاه 64 بیتی تحت سیستم عامل iOS خود (مانند تلبت آیپد ایر، آیفون 5s یا مدل های جدیدتر) را بر روی اول ژانویه 1970 تنظیم کنید، گوشی تان در هنگام راه اندازی مجدد بعدی از کار می افتد و به نظر می رسد هیچ فرآیند بازیابی مبتنی بر آیتونزی قادر به حل این مشکل نیست.

هنوز هیچ توضیح رسمی از طرف اپل در خصوص علت این مسئله اعلام نشده ولی در خصوص این که چرا از بین تمام تاریخ ها، این تاریخ خاص دستگاه تان را به مرز جنون می برد و چرا تنظیم این تاریخ بر روی دستگاه برخی افراد مشکلی ایجاد نمی کند، گمانه زنی هایی انجام شده است.
به گفته یکی از کارشناسان دلیل اینکه دستگاه برخی افراد با تنظیم این تاریخ بلا استفاده نمی شود، منطقه های زمانی تنظیم شده در دستگاه است. در برخی از مناطق زمانی، تنظیم تاریخ بر روی اول ژانویه 1970 ساعت داخلی را روی عددی کمتر از صفر تنظیم خواهد کرد و دلیل آن این است که زمان بر اساس مرجع GMT ذخیره می شود و اختلاف زمان محلی با این مرجع، قبل از نمایش ساعت بر روی صفحه نمایش اعمال می شود. در سایر مناطق زمانی، تنظیم ساعت مقدار زمانی مثبتی را نشان می دهد. به احتمال زیاد مشکلات پیش آمده ناشی از داشتن زمانی با مقدار کمتر از صفر است.
به نظر می رسد که بعضی از کارمندان بخش جنیوس بار فروشگاه های اپل برای دستگاه هایی که عامدانه یا غیر عمدی به این درد دچار شده اند، راه حلی ساده پیدا و آن را به اشتراک گذاشته اند. جدا کردن باتری داخلی دستگاه و وصل مجدد آن، دستگاه را قادر می سازد مجدد یک بوت طبیعی داشته باشد. این کار توسط افراد معمولی به سادگی امکان پذیر نیست ولی کارکنان اپل خیلی سریع می توانند این راه حل را عملی کنند. پس قبل از این که به فکر دور انداختن دستگاه تان باشید، با کارشناسان متخصص اپل تماس بگیرید.

البته این بدین معنی نیست که دستکاری سرور NTP (پروتکل زمان شبکه) توسط مهاجمان، که دستگاه تان برای اطمینان از داشتن زمان درست از آن استفاده می کند، نمی تواند عامل بسیاری از مشکلات برخی از دستگاه های iOS باشد. حداقل تا قبل از این که شرکت اپل این مشکل کوچک را با پچ های نرم افزاری حل نکرده، نمی توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد. بنا بر گزارشات رسیده، اپل ادعا می کند که در حال بررسی این مشکل است.

منبع:techradar

ارسال نظر