راه حل جالب برای بازگرداندن اطلاعات هک شده

اگر شما هم مورد حمله ی باج افزار ها قرار گرفته اید و به دنبال راهی برای بازگرداندن اطلاعاتتان هستید، سایتی ایجاد شده که با کمک آن می توانید اطلاعات خود را بازگردانید.

راه حل جالب برای بازگرداندن اطلاعات هک شده

به گزارش کلیک، تصور کنید تمام اطلاعات شما بر روی کامپیوتر تان از قبیل عکس، فایل های ویدئویی و اسناد شما به خاطر باز کردن ایمیل اشتباه و یا کلیک کردن بر روی لینک خرابی توسط هکری ربوده شده و این هکر از شما در قبال بازگرداندن این اطلاعات مبلغی را درخواست کرده است. در این صورت شما چه کار خواهید کرد؟

روشی به اسم NO More Rasnsom وجود دارد که امید را برای کسانی که دچار این مشکل شده اند زنده نگه خواهد داشت. این پروژه که توسط همکاری بین پلیس بین المللی هلند و برخی شرکت های امنیتی و پلیس سایبری ایجاد شده است، به اشخاصی که اطلاعات آن ها دزدیده شده است این امکان را می دهد که از طریق وب سایت ایجاد شده، اطلاعات شان را بدون پرداخت هزینه ای پس بگیرند.

این وب سایت دارای چهار ابزار برای بازگرداندن اطلاعات از دست رفته می باشد که هرکدام از طریقی این کار ها را انجام می دهند. وقتی که بد افزار ها توسط آنتی ویروس از بین روند، این ابزار ها فایل ها را انلاک می کنند.

البته این ابزار ها توانایی کمک کردن به تمامی اشخاصی که اطلاعات شان از بین رفته را ندارد، چون برنامه نویسان هنوز به تمامی کد ها و کلید های استفاده شده توسط هکر ها دسترسی ندارند.

در گذشته تنها چاره ی شما از دست دادن اطلاعات تان یا پرداخت مبلغ درخواستی هکر ها بود. اما اکنون شما گزینه ی دیگری هم پیش رو دارید.

باج افزار ها در سال های اخیر افزایش یافته اند. تعدا کسانی که توسط این بد افزار مورد حمله قرار گرفته اند از ۱۳۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۴ به ۷۱۸۰۰۰ در سال ۲۰۱۵ رسیده است که نشان از رشد سریع آن دارد.

بیمارستان ها و مراکز بهداشتی بیش از سایر مناطق دچار این حملات شده اند، چون که کامپیوتر های موجود در این مراکز باید همیشه روشن باشند تا از طریق آن ها خدمات رسانی به بیماران انجام شود.

برای مقابله با این باج افزار ها باید به نکات امنیتی گفته شده در مورد این پدیده توجه کرد و اگر از هارد های اکسترنال استفاده می کنید، بعد از تمام شدن کارتان آن را از سیستم تان در بیاورید و حتما از آنتی ویروس قوی و مناسبی استفاده کنید و هیچوقت فایل ها، ایمیل ها و لینک های مشکوک را باز نکنید.

ارسال نظر