ساخت سیستم عامل جدید برای گوشی ها توسط هوآوی

بر اساس گزارشی که از The Information منتشرشده است، شایعات مبنی بر آن است که هوآوی مشغول کار بر روی یک سیستم‌عامل اختصاصی تلفن همراه باهدف کاهش وابستگی خود به اندروید گوگل است.

ساخت سیستم عامل جدید برای گوشی ها توسط هوآوی

به گزارش کلیک، هوآوی که اکنون سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های تلفن همراه هوشمند جهان است، برنامه‌هایی در جهت تسلط بر بازار جهانی در سر دارد. ولی پیش از آن‌که هوآوی بتواند بر اپل و سامسونگ غلبه کند، احتمالاً نیاز دارد تا به بازار ایالات‌متحده نفوذ کرده و در این بازار نیز مانند اروپا، توجه‌ها را به خود جلب کند.

اگرچه ما توانایی هوآوی را در تولید سخت‌افزاری گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تحسین می‌کنیم، چندان از شنیدن این‌که این شرکت به سمت اجرای اندروید ویژه خودش درحرکت است خوشحال نیستیم. شرکتی که نمادهای دیداری رابط کاربری خود را از iOS اپل گرفته است و در مقایسه با رابط‌های کاربری تاچ‌ویز در سامسونگ و سنس در HTC کاملاً معمولی و متوسط است. برای مثال، EMUI 4.1 که مجری اندروید نصب‌شده بر روی یکی از آخرین‌مدل‌های تلفن همراه هوشمند هوآوی (P9) است، بر اساس Android 6.0 Marshmallow طراحی‌شده است اما در سطح رابط کاربری در مقایسه با نسخه اندروید مورداستفاده در Nexus، به iOS اپل شبیه‌تر است.

به گفته The Information، ابیگیل برادی نایب‌رئیس بخش طراحی هوآوی (که پیش‌تر از طراحان اپل بوده است) مشغول کار بر روی تصحیح EMUI این شرکت است تا بتواند بازارهای غربی را به طرز بهتری تغذیه کند.

گذشته از کار بر روی اصلاح نسخه اندروید EMUI، این گزارش ادعا می‌کند که هوآوی مشغول کار بر روی یک سیستم‌عامل اختصاصی نیز هست. گفته می‌شود که هوآوی تنها به این دلیل به این پروژه مخفی می‌پردازد که در صورت تصمیم‌گیری گوگل مبنی بر محدودسازی دسترسی آزاد به اندروید، یک نقشه کمکی داشته باشد. گفته می‌شود که مهندسان پیشین نوکیا اکنون از اعضای گروه مربوط به تولید این سیستم‌عامل جدید هستند.

به‌هرحال، هوآوی در حال حاضر وابسته به اندروید است که موجب رشد انفجاری این شرکت در بازار چین شد. با استناد به گفته‌های افراد درگیر با این موضوع، The Information اعلام می‌کند که سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی هنوز در ابتدایی‌ترین مراحل ایجاد است.

ارسال نظر