ثبت رکوردی جالب توسط فضاپیماهای ناسا

ناسا با ماموریت مگنتوسفری چند معیاره (MMS) یک رکورد آرایش پرواز فضایی ثبت کرده است.

ثبت رکوردی جالب توسط فضاپیماهای ناسا

به گزارش کلیک، در یک رکورد فضایی، چهار فضاپیمای MMS توانستند در آرایشی با ۴٫۵ مایل(۷٫۲ کیلومتر) فاصله از یک دیگر پرواز کنند که رکورد قبلی با ۶ مایل(۹ کیلومتر) فاصله در اکتبر گذشته را شکست. ناسا اعلام کرد که نزدیک ترین آرایش اخیر به فضاپیما این امکان را می‌دهد تا "اتصال مجدد مغناطیسی" را در مقیاس کوچک‌تر اندازه گیری کنند و به دانشمندان کمک کرده تا درک خود از این پدیده کیهانی را بالا ببرند.

فضاپیمای MMS شامل چهار ماهواره ۳۰۰۰ پوندی است که بر فراز مگنتوسفر پرواز می کنند. مگنتوسفر لایه محافظ زمین به شکل هرمی است. تشکیل این هرم به ابزارها این امکان را می دهد تا مشاهدات سه بعدی از اتصال مجدد مغناطیسی داشته باشند. فضاپیمای MMS اولین وسیله ای است که مستقیما در مناطق اتصال مجدد مغناطیسی سفر می‌کند.

هدف ماموریت MMS مشاهده و ثبت اتصال مجدد مغناطیسی در مگنتوسفر زمین است. اتصال مجدد مغناطیسی یک رویداد کیهانی است که در آن میدان های مغناطیسی از هم جدا شده و دوباره به هم متصل می شوند و در این روند میزان زیادی انرژی و ذرات باردار در تمام جهات آزاد می شود. دانشمندان بر این باورند که این پدیده در تمام جهان رخ می دهد و یکی از معدود راه هایی است که مواد پر انرژی می شوند. در اینجا روی زمین ما بیشتر با تاثیرات زیبای پس از اتصال مجدد، یعنی شفق قطبی آشنا هستیم.

ماموریت MMS در ۱۲ مارس ۲۰۱۵ از دماغه کاناورال آغاز شد. این ماموریت اولین باری است که در آن دانشمندان قادرند داده های سه بعدی از مطالعات اتصال مجدد مغناطیسی کسب کنند. با مطالعه اتصال مجدد مغناطیسی در مگنتوسفر زمین، دانشمندان می توانند پدیده های دیگر را در مکان های دیگر درک کنند، مانند اتمسفر خورشید و سایر ستارگان، در مجاورت سیاه چاله ها و ستاره های نوترونی و در مرز بین هلیوسفر منظومه شمسی و فضای بین ستاره ای.

ارسال نظر