انتشار خبرهای داغ از سامسونگ گلکسی S8

گوشی سامسونگ گلکسی S7 که به عنوان پرچم دار این شرکت شناخته می شود با استقبال گسترده مردم مواجه شد. اما حالا سامسونگ قصد دارد از پرچم دار جدید خود یعنی گلکسی S8 طوری رونمایی کند که تمامی طرفداران خود را غافلگیر کند. اما پس از چندی به دلیل اتفاقاتی که برای نوت ۷ افتاد مردم در خرید گوشی های سامسونگ دچار تردید شدند که البته بعد از مدت کوتاهی نظر مردم برای خرید گوشی های سامسونگ برگشت و فروش سامسونگ به حالت اولیه خود بر گشت. اما در حال حاضر بازار شایعات در خصوص پرچ دار جدید این شرکت یعنی گلکسی S8 داغ است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی قابلیت های گوشی  گلکسی S8  طبق آنچه که مسئولان این شرکت منتشر کرده اند بپردازیم.

انتشار خبرهای داغ از سامسونگ گلکسی S8

اما پس از چندی به دلیل اتفاقاتی که برای نوت ۷ افتاد مردم در خرید گوشی های سامسونگ دچار تردید شدند که البته بعد از مدت کوتاهی نظر مردم برای خرید گوشی های سامسونگ برگشت و فروش سامسونگ به حالت اولیه خود بر گشت. اما در حال حاضر بازار شایعات در خصوص پرچ دار جدید این شرکت یعنی گلکسی S8 داغ است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی قابلیت های گوشی گلکسی S8 طبق آنچه که مسئولان این شرکت منتشر کرده اند بپردازیم.

کلیک - بر اساس گفته های Lee Jae-young تغییرات زیادی در زمینه طراحی، دوربین و سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است بر روی پرچم دار جدیدی سامسونگ رخ دهد. از جمله دیگر قابلیت های این گوشی که قرار است تغییر عمده ای با نسخه های قبلی گوشی گلکسی سری S داشته باشد عبارت است از :

  • استفاده از Bluetooth 5.0: بر اساس آخرین اخبار و پیش بینی های منتشر شده گوشی گلکسی S8 اولین گوشی خواهد بود که در آن از تکنولوژی Bluetooth 5.0 استفاده خواهد شد. این تکنولوژی هفته گذشته به صورت رسمی برای توسعه دهندگان رو نمایی شد. سرعت، پهنای باند و برد این تکنولوژی نسبت به نسخه های قدیمی بیشتر و قوی تر خواهد بود. به همین دلیل به عقیده کارشناسان این تکنولوژی می تواند برای مدیریت خانه های هوشمند و حتی شهرهای هوشمند کاربردی باشد.

سرعت انتقال داده ها از طریق Bluetooth 5.0 در حدود ۲ مگابیت بر ثانیه خواهد بود و از طرفی برد آن نیز ۴ برابر بیشتر است نسخه های قبلی خواهد بود. گفته می شود که شعاع برد آن به گونه ای خواهد بود که یک فرد هدفون بلوتوث خود را روی گوش بگذارد و سپس در هر قسمتی از خانه بدون گوشی حرکت کند و موسیقی پخش شده از گوشی را با لذت بدون هیچ گونه قطعی گوش دهد.

  • استفاده از اسکنر اثر انگشت از نوع اسکنر Iris در پشت گوشی : طبق آخرین اخبار منتشر شده در پرچم دار جدید سامسونگ قرار است اسکنر اثر انگشت که از نوع اسکنر Iris خواهد بود، در پشت گوشی تعبیه شود. هر چند این اخبار با آنچه که در گذشته در خصوص استفاده از اسکنر اثر انگشت اپتیکال در گوشی های جدید، متناقض است. اگر اخبار منتشر شده درست باشد، گلکسی S8 اولین گوشی برند سامسونگ خواهد بود که اسکنر اثر انگشت آن بر روی دکمه Home قرار ندارد و در پشت گوشی تعبیه شده است.
  • استفاده از تکنولوژی Y-OCTA برای صفحه نمایش گوشی: به نظر می رسد در این گوشی ها برای صفحه نمایش دوباره از تکنولوژی Y-OCTA استفاده شود. این تکنولوژی برای اولین بار در گوشی های نوت ۷ استفاده شده بود. این تکنولوژی به سامسونگ امکان تولید صفحه نمایش های با قیمت پایین تر، کیفیت بالاتر و در عین حال نازک تر را خواهد داد. در این نوع صفحه نمایش ها حس گرهای لمسی به جای اینکه بر روی لایه های بین پانل و شیشه صفحه نمایش قرار گیرند، بر روی خود صفحه قرار می گیرند. در نتیجه قطر صفحه نمایش باریک تر خواهد بود. از دیگر مزایای استفاده از این نوع صفحه های نمایش برای شرکت سامسونگ این است که این شرکت دیگر نیازی به شرکت های شخص ثالث برای تولید صفحه نمایش ندارد و خود شرکت می تواند این صفحه نمایش ها را تولی نماید. از طرفی بر اساس آنچه مهندسان سامسونگ ادعا کرده اند، صفحه نمایش گوشی گلکسی S8 در حدود ۹۰ درصد از پانل جلویی را تحت پوشش قرار می دهد. قرار است این گوشی نیز مانند گوشی S7 در دو نوع صاف و منحنی به بازار عرضه شود.
  • استفاده از اسپیکرهای Harman Stereo: بر اساس اخبار واصله از شرکت سامسونگ این شرکت توانسته است شرکت Harman Stereo را با قیمت ۸ میلیارد دلار خریداری کند. به همین دلیل سامسونگ می تواند به راحتی از محصولات صوتی این شرکت در گوشی های خود استفاده کند. از جمله محصولات صوتی این برند که قرار است در گوشی های گلکسی S8 استفاده شود، اسپیکرهای Harman Stereo است که کیفیت خارق العاده ای دارند.
  • استفاده از دوربین جلو با قابلیت فوکوس خودکار: بر اساس اخبار ETNews در کره جنوبی، دوربین جلو تعبیه شده در گوشی گلکسی S8 دارای قابلیت فوکوس خودکار خواهد بود. در این دوربین از مکانیسم فوکوس بر اساس رمز گشایی استفاده خواهد شد. در نسخه های قدیمی دوربین جلو گوشی های سامسونگ محرک فوکوس در وسط لنز دوربین قرار داشت در حالی که در نسخه جدید قرار است محرک فوکوس در کنار دوربین قرار گیرد و بنابراین عمق دوربین کمتر خواهد بود. قابلیت فوکوس خودکار دوربین سلفی برای شات های گروهی، تصاویری که در آن ها افراد زیادی قرار خواهند داشت بسیار مناسب است. در واقع عمق تصویر با استفاده از این دوربین بیشتر حفظ خواهد شد. بنابر اعلام منابع آگاه سامسونگ قصد دارد از این قابلیت به عنوان قابلیتی برای شناسایی و وجه تمایز این گوشی با سایر گوشی های هوشمند استفاده نماید.
  • استفاده از چیپ ست اسنپ دراگون ۸۳۵: اخبار حاکی از این است که قرار است در گوشی گلکسی S8 از پردازنده Qualcomm Snapdragon 835 استفاده شود که باعث می شود نه تنها سرعت پردازش در این گوشی بالاتر رود بلکه طول عمر باطری در هر بار شارژ نیز بیشتر خواهد بود. البته به نظر می رسد این گوشی با دو نوع پردازنده به بازار وارد شود. پردازنده دیگر از نوع Exynos 8895 که در کنار این پردازنده قرار است برای گرافیک از چیپ ست Mali-G71 متعلق به ARM استفاده شود. در این کارت گرافیک از معماری Bifrost استفاده خواهد شد که قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی و ۴K را خواهد داشت. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده در این گوشی قرار است از رم ۶ کیک به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ استفاده شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا قرار است این گوشی از حافظه جانبی میکرو اس دی پشتیبانی کند یا خیر.

به عقیده کارشناسان این گوشی احتمالا سال آینده میلادی در کنگره موبایل MWC در بارسلونا رو نمایی شود. البته با وجود رو نمایی از این گوشی در این کنفرانس احتمالا تاریخ عرضه گلکسی S8 تا ماه آپریل سال آینده میلادی یا اردیبهشت ماه سال آینده باشد.

ارسال نظر