گوشی قابل انعطاف سامسونگ در راه است

شرکت سامسونگ به تازگی با ثبت اختراع جدیدی در حوزه فناوری بسیاری از دوستداران این برند جهانی را حیرت زده کرده است. گوشی هوشمند با قابلیت صفحه نمایش تاشو!

گوشی قابل انعطاف سامسونگ در راه است

به گزارش کلیک، بسیاری از کاربران تکنولوژی، سامسونگ را به عنوان یک برند جهانی پیشگام در ابداعات خارق العاده می شناسند. پس برای این دسته از افراد دور از ذهن نخواهد بود که سامسونگ با ابداع نمایشگری قابل انعطاف بر روی گوشی هوشمند وارد میدان رقابت شده است.

SAMSUNG CSC

سال گذشته میلادی، برخی طراحان شرکت سامسونگ از ابداع نوعی خاص از نمایشگرهای انعطاف پذیر تا اواخر سال ۲۰۱۶ سخن به میان آورده بودند که این خود باعث بروز شایعاتی در این خصوص شده بود. بسیاری احتمال به کارگیری این نوع نمایشگر را در گجت های دیگر این شرکت می دادند اما با انتشار تصاویری از جدیدترین محصول، شرکت سامسونگ به بسیاری از ابهامات پاسخ داد.

طبق خبرهای منتشر شده، انتظار می رفت محصول جدید سامسونگ(صفحه نمایش تاشو) در قالب مدل های جدید گوشی هوشمند گلکسی این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار راه یابد. اما هفته گذشته سامسونگ از مدل های اولیه طراحی شده این گوشی هوشمند انعطاف پذیر با نام گلکسی x (Galaxy X) پرده برداری کرد.

samsung-foldable-phone-patent-may16

در پی انتشار تصاویر و اخبار اولیه از طراحی و تولید این محصول جدید سامسونگ، گمانه زنی ها و تحقیقات بر سر چگونگی ساختار فیزیکی این گوشی هوشمند خارق العاده آغاز شد. محققان آمریکایی موسسه (Patently Mobile)، با طراحی نمونه ای ابتدایی از این نوع نمایشگر به حقایقی در مورد این گوشی دست یافتند. گوشی هوشمند قابل انعطاف سامسونگ، به طور معمول از قسمت افقی نمایشگر قابل خمیدگی و انعطاف است. این گوشی با مجهز بودن به قابلیت سنسور ثبت اثر انگشت(fingerprint) در صفحه نمایش و همچنین ماژول دوربین در پشت گوشی قادر است در هنگام عدم استفاده از گوشی به صورت یک گوشی تاشو درآید. طبق تصاویر ارائه شده،در قسمت میانی صفحه نمایش این گوشی سنسور لولا مانند نا محسوس تعبیه شده است تا این خمیدگی و انعطاف را در گلکسی x ایجاد کرده و از بروز شکستگی در بسته و باز شدن این گوشی جلوگیری کند. همچنین در مواقعی که گوشی گلکسی x، بدون خمیدگی بر روی سطحی قرار دارد، صفحه نمایش آن هیچ تفاوتی با گوشی های عادی و غیرقابل انعطاف نخواهد داشت. یکی دیگر از موارد تحقیقی در موسسه تحقیقاتی ثبت اختراع ایالت متحده آمریکا، نوع شارژ این گوشی هوشمند است که توسط نرم افزار های این موسسه شبیه سازی شده است. طراحان شرکت سامسونگ در طراحی این گوشی هوشمند، تمامی ظرافت و ابتکار را به کار گرفته اند تا یک محصول خارق العاده و بی نقص را راهی بازار تکنولوژی روز کنند. این طراحان به جای استفاده از پورت های اضافی تعبیه شده بر روی لبه پایینی و یا کناری دستگاه، شگردی ویژه برای شارژ این گوشی هوشمند ابداع کرده اند. در هنگام بستن و خم شده گی گلکسی x ، پورت بیرونی لولا مانند به صورت پورت شارژ عمل کرده و با اتصال به شارژر تغذیه گوشی انجام می شود. شاید به ذهنی بسیاری این امر خطور کرده باشد که طبق این گونه شارژ رسانی به گوشی، کاربر قادر به استفاده از آن در حین شارژ نخواهد بود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری این امر نه تنها یک عیب بلکه یکی از نقاط قوت محصول به شمار می آید چرا که در ساعت های هوشمند نیز این امر باعث کاهش صدمات احتمالی به گوشی و کاربر در حین شارژرسانی به شمار می رود و از طرفی صرفه جویی در فضای استفاده شده بر روی گوشی نیز به حساب می آید.

باید منتظر بود تا با ورود احتمالی این محصول در سال ۲۰۱۷ به بازارهای جهانی کاربری این گوشی خارق العاده مورد آزمایش قرار گرفته و میزان کاربرد آن و قیمت پیشنهادی و نجومی آن مورد بررسی کارشناسان و کاربران قرار بگیرد.

منبع: stuff.tv

ارسال نظر