شاخص های هوشمند جدیدی به برنامه هیو 2.0 افزوده شد

منبع: engadget

شاخص های هوشمند جدیدی به برنامه هیو 2.0 افزوده شد

به گزارش کلیک، این برنامه نسبت به نسخه قبلی گام بزرگی محسوب می شود. برنامه اول بسیار بد بود که منجر به ایجاد یک صنعت خانگی کامل از برنامه های شخص ثالث (سوم شخص) شد. نسخه هیو 2.0 عملکرد خیلی جدیدی نسبت به قبلی ارائه نداده است اما نوع سازمان دهی آن طوری است که گویا سیستم کاملا جدیدی ارائه شده.
وقتی برنامه قبلی هیو را روشن کنید سریعا با مضامینی که اسم های عجیبی دارند مواجه می شوید، معمولا مجموعه رنگ های مکمل برای نوع خاصی از لامپ ها. ولی این قضیه دیگر اتفاق نمی افتد. برنامه جدید تمرکزش بر گروه بندی نورها بر اساس اتاق های موجود است که بسیار قابل لمس تر می باشد. صفحه زمینه جدید با لیستی از اتاق ها به شما خوش آمد می گوید و نور هیو را در هر کدام به نمایش می گذارد. با سیستم جدید شما می توانید رنگ یا نور هر لامپ را با سه ضربه از شروع برنامه تنظیم کنید.
مطمئنا تنظیم لامپ ها به وسیله اتاق موجود یک شاخصه بسیار کمک کننده ایست، به خصوص برای کسانی که قبلا وارد اکوسیستم هیو شده اند و تجربه کار با آن را دارند، اما این تنها تغییر ایجاد شده در طراحی نیست. در نهایت "روتین" یک زمان سنج قابل استفاده ای را برای هیو فراهم آورده است که به طور خودکار در طول روز نورتان را تغییر می دهد. برای مثال شما می توانید به طور معمول بر روی "بیدار شدن" تنظیم کنید که میزان رنگ لامپ را تعدیل می کند و مانند نور خورشید به مرور انوار را ساطع می کند. از طرف دیگر "نورشب" حجم طول موج نور آبی ساطع شده از لامپ را کم می کند که باعث می شود بیشتر احساس خواب آلودگی کنید. همچنین برنامه هیو 2.0 برنامه "خانه هستم یا نیستم" را ارائه می دهد که مانند یک زمان سنج نور معمولی کار می کند.
تنظیم زمان سنج و ژئوفنس بسیار آسان تر شده. فقط بر روی قسمت روتین در صفحه ضربه بزنید، بین "خانه هستم یا نیستم" یکی را انتخاب کنید که چگونگی واکنش نور به ژئوفنس شما را بیان می کند و "بیدار شدن" مشخص می کند که نور چه زمانی روشن شود. همچنین، اگر بخواهید، خدمات ژئوفنس در طی آزمایشات من جواب داده است، زمانی که خانه را ترک کردم به طور خودکار خاموش و زمانی که برگشتم روشن شدند. در هر حال زمان سنج خیلی بهتر از قبل کار می کند. برنامه قبلی هیو تنظیمات من را بیشتر به عنوان پیشنهاد در نظر می گرفت تا دستور. بعضی روزها 30 دقیقه زودتر روشن می شد، بعضی روزها 45 دقیقه دیرتر و بعضی روزها اصلا روشن نمی شد. با برنامه جدید نور خانه من راس 6:30 صبح روشن می شود.
همچنین سیستم تطبیق نور هیو با شاخصه های "صحنه ای" جدید تقویت شده است. قبلا شما می بایست عکس هایی را به عنوان نمونه در برنامه بریزید و سپس به طور دستی رنگ خاصی را انتخاب کنید. این کار واقعا خسته کننده بود و کمی بیش از ارزشش زمان می برد. حالا ابزار صحنه به طور خودکار 5 مورد از باطراوت ترین رنگ ها را انتخاب می کند و برنامه تنظیم نور برای آنها می سازد. البته کاربران می توانند از رنگ های مجزا در صحنه (چه با طول موج، دما یا درخشندگی) استفاده کنند.
و در نهایت، ویجت! هیو وسعت و مقیاس ویجتش را بسیار توسعه داده است. حالا کاربران می توانند تا 10 مجموعه نور را از لیست صفحه نمایش OS بدون باز کردن برنامه هیو مدیریت کنند.
به طور کلی برنامه هیو 2.0 نسبت به پیشینه اش پیشرفت بزرگی محسوب می شود. احساس می شد نسخه اولش به خوبی پرداخت نشده - گویا فیلیپس تمام انرژی اش را صرف ساخت سخت افزار لامپ کرد و برنامه را برای پایان کار جمع بندی کرد و در آن ریخت. اما این نسخه جدید بسیار پایدارتر و ملموس تر است و وظایفش را به خوبی انجام می دهد.

منبع: engadget

ارسال نظر