ساعت های هوشمند جدید در نقش Joystick

جدیدترین و بهترین ساعت های هوشمند مانند اپل واچ، سامسونگ گیر اس ۲ و بسیاری از وسایل پوشیدنی مبتنی بر سیستم عامل اندروید در بازار وجود دارند که بهترین ویژگی ها را در اختیار شیفتگان فناوری قرار می دهند.

ساعت های هوشمند جدید در نقش Joystick

به گزارش کلیک، نکته جالب در مورد این وسائل پوشیدنی این است که همیشه ویژگی جدید و هیجان انگیزی در راه است. طراحان و مهندسین دانشگاه کارنگی ملون با هدف کاربردی تر کردن ساعت های هوشمند و حل چالش های موجود در قابلیت استفاده از آنها، با اعمال تغییراتی در طراحی این ساعت ها یک نمونه اولیه ساختند.

این نمونه اولیه که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده در سال ۲۰۱۵ توسط گروهی از دانشجویان دکترای این دانشگاه به سرپرستی کریس هریسون برای «گروه رابط کاربری آینده» ارائه شد. این ساعت هوشمند که از حسگرها و بردهای مداری تشکیل شده، در مقایسه با ساعت های هوشمند معمولی که دارای صفحه نمایش و شتاب سنج هستند، امکان تعامل های بیشتری را فراهم می کند. این نمونه اولیه حرکت های خاص (مانند چرخش، پیچش، کلیک و غیره) را تشخیص داده و در صورتی که کاربر یکی از این حرکات را انجام دهد، این ساعت واکنش نشان می دهد.

در واقع این ساعت مشابه یک جویستیک است و می توانید به راحتی با لمس صفحه نمایش این ساعت به بازی بپردازید، بر روی یک نقشه زوم کنید، در برنامه کاربردی تقویم بین روزها جا به جا شوید و برای کارهای روزمره کاملا وسیله ای کاربردی است. البته این بدین معنی نیست که وسایل پوشیدنی آینده فاقد صفحه نمایش خواهند بود، بلکه این فناوری این وسایل را کاربر پسندتر می کند چرا که استفاده از انگشتان بزرگ دست برای کار با برنامه های موجود بر روی صفحه نمایش کوچک ساعت های هوشمند دشوار است.

همچنین این گروه بر روی سایر نمونه اولیه ها شامل طراحی های کاربرپسند و سخت افزارهای موبایل کار کرده است. برخی از این پروژه ها عبارتند از خوانش اثرانگشت در صفحه نمایش معمولی تلفن هوشمند و نیز تشخیص اجسام از طریق سیگنال های الکترومغناطیس٫ امیدواریم که این قابلیت های جدید هر چه زودتر تجاری سازی شوند.

منبع:cnet

ارسال نظر