فعلا خبری از نسخه بعدی بازی Star Wars نیست!

رسانه کلیک - بر اساس گفته های مدیر کل استودیوی «بایوور»، آقای کیسی هادسون، این استودیو پس از عرضه بازی Anthem به سرعت مراحل ساخت و توسعه نسخه بعدی بازی Star Wars را آغاز نمی کند.

فعلا خبری از نسخه بعدی بازی Star Wars نیست!

در حالی که استودیوی بایوور تمام منابع خود را به ساخت و توسعه بازی مورد انتظار Anthem اختصاص داده و هم اکنون تمامی اعضای این استودیو سخت مشغول طراحی این عنوان ویدیویی هستند، مدیر کل استودیوی بایوور ، آقای کیسی هادسون (Casey Hudson)، در گفت و گو اخیر با وب سایت معتبر گیم اینفورمر در رابطه با پروژه های بعدی صحبت کرد.

این استودیوی بازی سازی که ساخت مجموعه های مشهوری همچون جنگ ستارگان، Dragon Age و Mass Effect را در کارنامه خود دارد، پس از انتشار بازی محبوب Anthem دوباره به مجموعه های پرطرفدار خود بازمی گردد و به ساخت نسخه های جدید آن ها می پردازد. اما سوال اینجا است که بایوور پس از اتمام پروژه Anthem، دقیقا چه برنامه ای در سر دارد و به سراغ کدام یک از فرانچایزهای گفته شده می رود؟

در همین رابطه، چندی پیش وب سایت گیم اینفورمر مصاحبه ای را با آقای کیسی هادسون (Casey Hudson) ترتیب داده که در این گفت و گو صحبت هایی در خصوص برنامه های آتی و عناوین ویدیویی آینده استودیوی بایوور زده شده است و بازیکنان و گیمرها را تا حدودی با پروژه های بعدی این استودیو و شرکت الکترونیک آرتز آشنا می کند.

در ابتدای این مصاحبه، کیسی هادسون اعلام کرد که استودیوی بایوور پس از انتشار بازی Anthem برنامه ای برای شروع مراحل ساخت و توسعه نسخه بعدی بازی Star Wars ندارد. بدین ترتیب، به نظر می رسد تا چند سال آینده خبری از نسخه بعدی جنگ ستارگان نخواهد بود و طرفداران این سری باید خود را با بازی Star Wars Battlefront II سرگرم نگه دارند.

اما خبر خوب برای دوست داران مجموعه های دراگون ایج و مس افکت این است که کیسی هادسون صراحتا در این مصاحبه ساخت نسخه های جدید دو فرانچایز مذکور را تایید کرد. وی در این خصوص اظهار داشت که استودیوی بایوور به‌زودی به دو سری Dragon Age و Mass Effect بازمی گردد چرا که توسعه این دو مجموعه در اولویت قرار دارد.

این مصاحبه تا جایی پیش رفت که کیسی هادسون رسما اعلام کرد که هم اکنون تیم کوچک چند نفره در استودیوی بایوور در حال آماده سازی فرآیند ساخت نسخه جدید بازی Dragon Age هستند و چند وقتی است که پروسه توسعه این عنوان ویدیویی مورد انتظار آغاز شده است. از این رو، پروژه بعدی این استودیو، بازی عصر اژدها و یا همان دراگون ایج خواهد بود.

آقای کیسی هادسون در این باره می گوید:

ما می خواهیم هر چه زودتر به مجموعه های Dragon Age و Mass Effect بازگردیم. بدون شک، مس افکت عنوانی است که من به شخصه علاقه دارم که به آن بازگردم. این بازی همانند کودک من است. من کمک کردم تا مجموعه مس افکت ساخته شود و کار خود را آغاز کند. بنابراین، ما حتما در موقعیت و فرصت مناسبی به این مجموعه بازمی گردیم.

در ادامه هادسون به نسخه جدید مجموعه دراگون ایج اشاره کرد. وی در این زمینه اعلام کرد که هم اکنون تیم کوچکی در حال فراهم سازی مقدمات ساخت نسخه بعدی Dragon Age هستند تا بلافاصله پس از انتشار بازی Anthem، پروژه بزرگ طراحی و توسعه دنباله سری دراگون ایج آغاز شود.

حال پس از مشخص شدن پروژه بعدی استودیوی بایوور، پای مجموعه جنگ ستارگان نیز به این گفت و گو باز شد و آقای کیسی هادسون در خصوص این مجموعه نیز اظهار نظر کرد. با اینکه نسخه جدید سری استار وارز توسط استودیوی دایس توسعه یافته است، لیکن نسخه های قدیمی تر این سری تحت عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic که عملکرد فوق العاده ای داشته و با استقبال بی نظیر منتقدان و بازیکنان رو به رو شد، توسط استودیوی بایوور ساخته شده و این استودیو در گذشته نقش مهمی را در مجموعه جنگ ستارگان ایفا کرده است.

بدین خاطر، کیسی هادسون در رابطه با نسخه بعدی بازی Star Wars توضیح داد:

در حال حاضر، بازی های ویدیویی زیادی وجود دارند که ما به عنوان یک استودیوی بازی سازی قصد داریم به آن ها دسترسی پیدا کنیم. بنابراین، چالش بزرگ برای ما این است که تمامی اعضای حاضر در استودیو مشغول ساخت یک عنوان ویدیویی با چنین مقیاس بسیار بزرگی شوند. البته ما استودیوی بزرگی هستیم. بازی های زیادی وجود دارند که ما می خواهیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم، ولی این کار عملا ممکن نیست و ما باید از میان چندین عنوان ویدیویی، یکی را انتخاب کنیم و قید ساخت و توسعه سایر بازی ها را بزنیم.

وی در ادامه افزود:

من همیشه عاشق مجموعه Star Wars بوده و هستم. من شخصا به ساخت و توسعه بازی Knights of the Old Republic علاقه مند بودم. بنابراین، ما همواره تلاش می کنیم تا متوجه شویم که در آینده چه چیزی پیش می آید.

همانطور که ملاحظه می کنید، صحبت های آقای کیسی هادسون در رابطه با نسخه بعدی بازی Star Wars برای طرفداران و هواداران این سری چندان امیدوار کننده نیست و ظاهرا این استودیوی هنوز هیچ تصمیمی برای ساخت و توسعه نسخه بعدی این فرانچایز اتخاذ نکرده است. از این رو، به نظر می رسد چند سالی با معرفی و انتشار یک Star Wars جدید فاصله داریم.

با اینکه استودیوی بایوور در ساخت دو نسخه اخیر سری Star Wars به نام «استار وارز بتل فرانت» هیچ نقشی نداشته است، اما شرکت الکترونیک آرتز در سال میلادی 2013 رسما تایید کرد که این استودیو در طراحی و تولید نسخه های بعدی مجموعه جنگ ستارگان مشارکت خواهد کرد.

بدین خاطر، با توجه به بازخوردهای مثبت بازیکنان و منتقدان در خصوص بازی Star Wars: Knights of the Old Republic و همچنین عملکرد نسبتا ضعیف نسخه های اخیر این سری که توسط استودیوی دایس توسعه یافته است، گویا برای تجلی دوباره فرانچایز جنگ ستارگان، توجه شرکت الکترونیک آرتز به سری Knights of the Old Republic معطوف شود. در هر حال، آنطور که پیداست، هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره نسخه بعدی بازی Star Wars صحبت کنیم.

گفتنی است؛ جدیدترین نسخه از مجموعه جنگ ستارگان تحت عنوان Star Wars Battlefront II در تاریخ 26 آبان ماه سال 96 (17 نوامبر سال گذشته میلادی) بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد. در حال حاضر نسخه پایه و استاندارد بازی با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در فروشگاه های ایکس باکس لایو، پلی استیشن استور و اوریجین به فروش می رسد.

همچنین، بازی مورد انتظار Anthem برای عرضه در روز جمعه سوم اسفند ماه سال 97 (22 فوریه سال میلادی 2019) بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین رایانه شخصی ویندوزی برنامه ریزی شده است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های نام برده و پرداخت مبلغ 59.99 دلار، مدل پایه این عنوان ویدیویی را پیش خرید کنید و از مزایای آن نظیر اسلحه افسانه ای، دسترسی ویژه (VIP) به نسخه های آزمایشی و دمو بهره مند شوید.

حال در پایان این خبر،دیدگاه شما در رابطه با پروژه های بعدی استودیوی BioWare چیست؟ به نظر شما، آیا برای نجات سری جنگ ستارگان، نسخه بعدی بازی Star Wars باید توسط این استودیو ساخته شود؟ شما چه انتظاراتی از نسخه های جدید بازی های مس افکت و دراگون ایج دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر