مدیر مالی اسبق فیسبوک یک شرکت رفتاردرمانی تأسیس کرد

David Ebersman که مسئولیت مدیریت مالی فیسبوک را بر عهده داشت، حالا برای خودش یک شرکت مستقل دارد.

مدیر مالی اسبق فیسبوک یک شرکت رفتاردرمانی تأسیس کرد

این شرکت از سوی شرکت Ebersman and Venrock تأمین سرمایه می‌شود.

Ebersman که پیش از پیوستن به فیسبوک در Genentech Inc کار می‌کرد گفت وی فیسبوک را سال پیش ترک کرد تا دوباره به صنعت بهداشت و درمان بازگردد. او با بدرقه مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ آنجا را ترک کرده است.

CS-AA114_LYRA_J_20151011182818

Ebersman در مصاحبه‌ای گفت: «زاکربرگ به شدت به این ایده اعتقاد داشت که اگر چیزی برای شما مهم است حتما باید به آن دست پیدا کنید، حتی اگر رسیدن به آن دشوار باشد». بسیاری از مدیران سابق فیسبوک استارت‌آپ‌های خودشان را تأسیس کردند. از آن جمله می‌توان به شرکت Quip Inc اشاره کرد که توسط مدیر ارشد فناوری، Bret Tylor تأسیس شد و یا Asana که یک شرکت بهره‌وری محیط کار بوده و توسط یکی از مؤسسین فیسبوک، Dustin Moskovitz تأسیس گردید.

Ebersman قصد دارد تا فناوری را در اختیار کارمندان، بیمه‌گذاران و بیمارستان‌ها قرار داده و به تحلیل نتایج درمان و هماهنگ‌سازی مراقبت‌های درمانی کمک کند.

او می گوید: «در نظام کنونی، بیماری بسیاری از بیماران تشخیص داده نمی‌شود و آن دسته که تحت تشخیص قرار می‌گیرند به خوبی درمان نمی‌شوند. افسردگی و اضطراب در فهرست بیماری‌های پرهزینه در بالاترین سطح قرار داشته و تأثیر منفی بر بهره‌وری خواهند داشت.»

ارسال نظر