فناوری جالبی که مدل مو و سن شما را تغییر می‌دهد

فناوری در همه ابعاد زندگی نفوذ کرده و راه‌حل‌های مختلفی برای هر مساله در اختیار انسان می‌گذارد. این بار فناوری به کمک تغییر چهره می‌آید و مدل مو و سن شمارا تغییر می‌دهد.

فناوری جالبی که مدل مو و سن شما را تغییر می‌دهد

به گزارش کلیک، زمانی که صحبت از مدل مو می‌شود، هیچ راه آسانی نیست که بدانیم با یک مدل مو چه ظاهری پیدا می‌کنیم. خوشبختانه فناوری به کمک ما آمده است. نام این فناوری Dreambit است و می‌تواند دقیقا نشان دهد شما با هر مدل مو، حتی مدل‌های بسیار قدیمی چه شکلی می‌شوید.

این برنامه توسط محققین کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن ساخته‌شده است و سه بعد پردازش صورت، بازسازی سه‌بعدی و پیشرفت سن را نشان می‌دهد.

این فناوری باوجوداینکه بسیار پیچیده است اما طراحی و کار کردن با آن بسیار ساده است. کافی است سلفی موردعلاقه خود را بارگذاری کنید، کلمات کلیدی را تایپ کنید و تمام. می‌توانید یک مدل خاص مو تایپ کنید و یا نوع مو (مثلا فرفری) و یا حتی مکان یا دوره زمانی را جستجو کنید. Dreambit تصویر را تحلیل می‌کند و پایگاه داده خود را در میان ۱۰۰،۰۰۰ منبع بر اساس کلمات جستجوی شما اسکن می‌کند، سپس تصاویر را باهم ادغام می‌کند تا یک تصویر واقع‌گرایانه ایجاد کند.

درحالی‌که این برنامه ممکن است سرگرم‌کننده به نظر برسد، اما کاربردهای جدی‌تری برای این فناوری وجود دارد. کار کردن با بخش پیشرفت سن این نرم‌افزار ممکن است به یافتن افراد گمشده کمک کند.

ایرا کملماچر محقق سرپرست پروژه اظهار داشت "شناختن افراد تنها از روی چهره سخت است، زیرا ما انسان‌ها نسبت به مدل و رنگ مو حساس هستیم. برای کودکان گمشده می‌توان موهای آن‌ها را رنگ کرد و مدل مو را تغییر داد اما این کافی نیست.اولین قدم این است که بدانیم با گذر زمان صورت وی چه تغییراتی داشته است."

Dreambit این فناوری را هفته آینده در SIGGRAPH به نمایش خواهد گذاشت. کاربران علاقه‌مند اکنون می‌توانند ثبت‌نام کرده و به نسخه بتای آن دسترسی داشته باشند که به‌زودی روی پلتفرم قرار می‌گیرد.

ارسال نظر