کاهش فوق العاده مصرف باتری لپتاپ تنها با یک آنتن

به تازگی فناوری جدیدی ایجاد شده است که می‌تواند امکانات ارتباطی بی سیم لپ تاپ‌ها را متحول کند و با ادغام تعدادی از ارتباطات بی سیم آن‌ها تنها در یک آنتن، مصرف باتری را نیز کاهش دهد.

کاهش فوق العاده مصرف باتری لپتاپ تنها با یک آنتن

به گزارش کلیک، شرکت Smart Antenna Technologies یا SAT آنتن جدیدی را ابداع کرده است که تعدادی از ابزارهای ارتباطی لپ تاپ را در یک آنتن با یکدیگر ترکیب می‌کند. این شرکت انگلیسی مدعی است که این طراحی نه تنها باعث می‌شود فضای کمتری در لپ تاپ اشغال شود بلکه به افزایش سرعت دانلود و کاهش مصرف باتری نیز کمک می‌کند. لپ تاپ‌های حال حاضر برای GPS، بلوتوث و ارتباطات بی سیم (وای فای، شبکه ۴G و غیره) از آنتن‌های جداگانه‌ استفاده می‌کنند و به لطف تداخل امواج هر یک از آنتن‌ها می‌توانند باعث انجام وظیفه آنتن دیگری شوند. مهندسان SAT اذعان می‌کنند آن‌ها به دنبال راهی برای حذف این تداخل امواج بودند (آن‌ها به این موضوع اشاره کردند حتی زمانی که کاربر دست خود را بر روی نقاط خاصی از صفحه کلید قرار می‌دهد، نیز امکان تداخل امواج وجود دارد) که برای شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ این امکان را ایجاد می‌کند که آنتن‌ها را در قسمت لولای لپ تاپ قرار دهند.

مهندسان SAT اذعان می‌کنند، به دلیل اینکه در لپ تاپ‌ها از پوشش فلزی استفاده می‌شود، شرکت‌های تولید کننده آن‌ها قادر نیستند آنتن‌های ارتباطی را در قسمت مادربورد یا صفحه نمایش لپ تاپ‌ها قرار دهند و نیازمند یک آنتن واحد هستند که برای قرار گرفتن در مکان خود، از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد. این آنتن علاوه بر امکانات ارتباطی، از فناوری Wireless Gigabit یا WiGig (ارتباط بی سیم با سرعت چند گیگابیت در ثانیه) نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت مدعی شده است که استفاده از آنتن ارتباطی واحد می‌تواند مصرف باتری را نیز کاهش دهد زیرا در صورت استفاده از این آنتن از سخت افزار کمتری استفاده می‌شود.

smart-antenna-technologies-notebook-antenna-4g-lte-wifi-bluetooth-gps

چنین نوآوری‌هایی مزایای بسیار زیادی دارند اما در مورد اجرایی شدن آن‌ها هنوز تردیدهایی وجود دارد و اطمینان‌های لازم کسب نشده است. مسئولان SAT قصد دارند برای عملی کردن این آنتن با شرکت سونی وارد گفتگو شوند. این آنتن در آینده می‌تواند باعث باریک‌تر شدن لپ تاپ‌ها و ایجاد امکانات ارتباطی بهتر در آن‌ها شود.

ارسال نظر