اتومبیل جدید تسلا مانند قایق در آب شناور می شود

ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا پس از انتشار اخبار مربوط به حرکت تسلا اس در آب، مدعی شد که این خودرو طوری طراحی‌ شده است که مانند یک قایق نیز عمل کند.

اتومبیل جدید تسلا مانند قایق در آب شناور می شود

به گزارش کلیک، در پی اخباری که صاحب تسلا مدل اس توانسته است خودرو خود را در یک تونل سیلابی در قزاقستان براند، ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد که تسلا مدل اس می‌تواند به‌اندازه‌ای شناور شود که مانند یک قایق عمل کند.

درحالی‌که ماسک به هیچ‌کس توصیه نمی‌کند که آن را امتحان کنند، می‌گوید "این ویژگی برای مدت کوتاهی عمل می‌کند و چرخ‌ها برای ایجاد نیروی رانش لازم خواهند چرخید."

بیشتر خودروهای با موتور احتراق داخلی در آب غرق می‌شوند زیرا اگزوز آنان پر از آب می‌شود. خودروهای الکتریکی با چنین مساله ای مواجه نیستند.

باور نمی‌کنید؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید که چطور راننده مدل اس در قزاقستان ماشین را در داخل تونل پر از آب میراند. در ویدئو خواهید دید مدل اس به‌راحتی در میان آب حرکت می‌کند و خودروهای گازی را پشت سر می‌گذارد.

البته در تصویر مشخص نیست که خودرو آن‌طور که ماسک توصیف می‌کند شناور است یا نه، اما مسلما نسبت به سایر خودروهای حاضر در تونل بسیار عملکرد بهتری دارد. به‌راحتی در آب حرکت کرده و خود را به خشکی می‌رساند.

ارسال نظر