سیستم حمل و نقل جدید برای کاهش بار ترافیکی

مسئولان شهر گورگان هند، قصد دارند برای حمل و نقل مردم و همچنین کاهش بار ترافیکی شهر، از کابین‌های برقی استفاده کنند که به صورت خودکار هدایت می‌شوند و نیازی به راننده ندارند.

سیستم حمل و نقل جدید برای کاهش بار ترافیکی

به گزارش کلیک، هدف از ایجاد و راه‌اندازی این پروژه حمل و نقل مردم از دهلی نو به قسمت‌های مختلف این شهر است. ۱۶ دستگاه تا فاصله ۱۳ کیلومتری از شهر برای توقف این اتاقک‌ها ایجاد خواهد شد. این کابین‌ها که برق نیروی آن‌ها را تأمین می‌کند، در ریل‌هایی که در بالای خیابان‌ها کشیده شده است، حرکت می‌کنند و در فواصل زمانی مشخص مردم را جابه‌جا می‌کنند.

۱۲۳

متوسط سرعت این کابین‌های برقی ۶۰ کیلومتر در ساعت است و هر بار می‌توانند پنج تا شش مسافر را جابه‌جا کنند. انتظار می‌رود این کابین‌ها ظرفیت جابه‌جایی ۳۰ هزار مسافر در طول روز را داشته باشند. هزینه اجرای این پروژه ۱۲۶ میلیون دلار است که کمتر از هزینه احداث خط مترو در همین مسیر است.

در حال حاضر دولت هند در حال بررسی مناقصه‌های پیشنهاد شده از سوی شرکت‌های بزرگ جهانی برای انجام این پروژه است و انتظار می‌رود نتیجه نهایی تا ماه آتی اعلام شود. مسئولان گورگان امیدوارند که این پروژه باعث کاهش بار ترافیکی در آزاد راه ۸ ملی شود که دهلی نو را به گورگان و فرودگاه بین مللی این شهر متصل می‌کند.

در مورد این موضوع که آیا این کابین‌های الکترونیکی که در مقیاس کوچکی راه‌اندازی می‌شوند، پاسخگوی نیاز دهلی نو و بار ترافیکی زیاد گورگان است یا نه و اینکه آیا این پروژه می‌تواند همانند یک سیستم حمل و نقل گسترده عمل کند یا نه، هنوز هم بحث‌هایی وجود دارد. در سال ۲۰۱۱ تصمیم برای اجرای پروژه‌ای مشابه همین پروژه در شهر امیر ستار هند اعلام شد، اما به دلیل انتقادات و اعتراضات مغازه داران، خرده فروشان و حامیان میراث فرهنگی و از سوی دیگر هزینه بالای مورد نیاز برای اجرای این پروژه و عدم توانایی برای تأمین بودجه، اجرای آن در سال ۲۰۱۴ متوقف شد.

گزارشات اولیه منتشر شده بیانگر این موضوع هستند که این کابین‌های برقی شبیه به پروژه شرکت Skytran هستند. شرکت Skytran که یکی از شرکای ناسا است، ایده این پروژه را مطرح کرد و هدف این شرکت از این پروژه تغییر سیستم‌ حمل و نقل با ایجاد شبکه‌ای از کابین‌هایی است که بر روی ریل‌های عمودی به سمت بالا حرکت می‌کنند. Skytran در حال حاضر در کشور رژیم اشغالگر اسرائیل در حال کار کردن بر روی این پروژه است.

سیستم‌های حمل و سریع با هزینه‌های شخصی نیز چندین مرتبه در نقاط مختلف دنیا مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. قدیمی‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه حمل و نقل شخصی در شهر مورگان تان در ایالت ویرجینای غربی اجرا شده است. پروژه شبکه‌ کابین‌ها در پارک تجاری شهر مصدر در ابوظبی (امارات متحده عربی)، در فرودگاه بین المللی هیتروی لندن و همچنین شهر سانچئونگ در کره جنوبی، نیز اجرا شده است. انتظار می‌رود این پروژه در اواخر سال جاری در کشور سنگاپور نیز اجرایی شود.

ارسال نظر