کشف روش جدیدی برای درمان سرطان

دانشمندان پاشنه آشیل سرطان را پیدا کردند.آنها بر این باورند که راهی را برای هدایت سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن سرطان کشف کرده‌اند.

کشف روش جدیدی برای درمان سرطان

به گزارش کلیک، بر اساس آنچه که دانشمندان منتشر کرده‌اند روشی را توسعه داده اند که در آن با نشانه‌گذاری منحصر به فرد یک غده سرطانی سیستم ایمنی بدن می‌تواند آن را مورد هدف قرار دهد. اما این روش بسیار پرهزینه است چرا که برای هر فرد منحصر به فرد بوده و هنوز هم بر روی بیماران آزمایش نشده است.

کارشناسان معتقدند در واقعیت این امر پیچیده‌تر است. با این حال محققان بر این باورند که این اکتشاف ستون فقرات درمان ‌های جدید را تشکیل می‌دهد و امیدوارند که ظرف مدت دو سال بر روی بیماران آزمایش شود. پیش از نابودسازی غدد سرطانی سیستم ایمنی بدن هدایت می‌شود این در حالیست که واکسن برای مقابله با سرطان تا حد زیادی با شکست روبرو شد.لازم به توضیح است که آنها در حال آموزش سیستم دفاعی بدن در صورت اشتباه در هدف گیری هستند.

مشکل اصلی اینجاست که سرطان‌ها از سلول‌های یکسان ساخته نمی شوند.غده سرطان مانند یک تنه یک درخت است که با رشد شاخه ها در همه جهات رشد می‌کند و به عنوان سرطان شناخته می‌شود.در مطالعات بین المللی روشی برای کشف جهش‌هایی که منجر به تغییر آنتی ژن می‌شوند پرداخته می‌شود.

پروفسور چارلز سوانتون، عضو موسسه سرطان UCL اضافه کرد: این موضوع هیجان انگیز است. در حال حاضر اولویت ما این است که آنتی ژن های توموری که در هر سلول قرار دارند مورد هدف قرار گیرند. این پاشنه آشیل سرطان‌های پیچیده است. این موضوع جذاب پزشکی برای آنکه به دلیل اینکه برای هر بیماری که تحت درمان قرار دارد منحصر به فرد است، کمی زمان بر است.دو روش برای هدف قرار دادن جهش وجود دارد. روش اول توسعه واکسن سرطان برای هر بیمار به نحوی که سیستم ایمنی بدن را برای رسیدن به آن نقطه آموزش دهد.

روش دوم موسوم به "ماهی" است که در آزمایشگاه سلول‌های ایمنی مورد هدف جهش قرار گرفته و متورم می‌شوند و سپس دوباره وارد بدن می‌شوند.

دکتر مارکو گلینگر عضو موسسه تحقیقاتی سرطان می‌گوید: این یک گام بسیار مهم است و باعث می‌شود ما در مورد عدم تجانس به عنوان یک مشکل فکر کنیم. من کاملاً مطمئن نیستم که این کار ساده‌ای باشد. بسیاری از سرطان‌ها هنوز هم خود را نشان نداده‌اند و به همین دلیل کنترل آنها کار سخت و دشواری است. سرطان‌هایی که توانایی تغییر و یا تکامل دارند می توانند آنتی ژن اولیه را از دست داده باشند و یا با مخفی کردن آنتی ژن‌های خوب کاری کنند سیستم ایمنی بدن آنها را اشتباه در نظر بگیرد.

برخی از درمان های بیماران سرطانی، به طور کامل کار چشمگیری است. در روش ایمن درمانی، سیستم ایمنی بدن از کار می افتد تا براحتی بتوان با سرطان مقابله کرد. محققان معتقدند ترکیبی از حذف توقف سیستم ایمنی بدن و سپس کنترل بیش از پیش درمان، زندگی بیماران سرطانی را نجات می‌دهد.

پروفسور پیتر جانسون، عضو مرکز تحقیقات سرطان در بریتانیا می‌گوید: نتایج این تحقیقات شگفت انگیز سر‌نخ‌های حیاتی در خصوص چگونگی درمان خاص و مناسب یک بیمار سرطانی با استفاده از سیستم ایمنی بدن به ما می‌دهد.

دکتر استفن سیموندیس پزشک متخصص سرطان در آزمایشگاه دانشگاه ادینبورگ می‌گوید: در حال حاضر طراحی واکسن شخصی برای هر فرد غیر عملی است، خصوصاً زمانی که یک بیمار نیاز فوری به یک واکسن دارد.

وی در ادامه این را هم افزود که این مطالعه بسیار زیبا زمینه توقف را به جای داروهای ایمن درمانی فعلی فراهم آورده است که هنوز برای اکثر مردم کارایی نداشته است. او می گوید: این فقط تعدادی آنتی ژن نیست، بلکه تعدادی از سلول‌های سرطانی است که آنها داشته اند. این اطلاعات برای بحث در نظر گرفته خواهد شد، ما سعی خواهیم کرد که به مزیت استفاده از داروهای ایمن درمانی پی ببریم، آنهایی که این روش را به کار نمی‌گیرند را نیز به همین دلایل و برای بهبود بخشیدن وضعیت سلامتی آنها متقاعد کنیم.

منبع: msn

ارسال نظر