روشی تازه برای افزایش طول عمر

نتایج موجود در طبیعت نشان می دهد که از میان بردن سلول های پیر، تشکیل تومور را به تاخیر می اندازد، کارکرد بافت و ارگان ها را حفظ می کند و طول عمر را بدون عوارض جانبی افزایش می دهد.

روشی تازه برای افزایش طول عمر

به گزارش کلیک، تیم زیست شناسان کلینیک مایو نشان داده اند سلول های پیر تاثیر منفی بر سلامت دارند و حدود 35 در صد موجب کاهش طول عمر موشهای نرمال می شوند.

جان ون درسن دکتری بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی در کلینیک مایو می گوید: پیری سلول مکانیسمی بیولوژیکی است که به عنوان ترمز اضطراری عمل می کند و توسط سلول های آسیب دیده برای متوقف کردن تقسیم سلولی استفاده می شود.

سیستم ایمنی بدن سلول های پیر را به صورت منظم خارج می کند، اما در طول زمان تاثیر کمتری خواهد داشت. سلول های پیر فاکتورهایی را ایجاد می کنند که به سلول های مجاور آسیب می رسانند و باعث التهاب مزمن می شوند که با ضعف و بیماری های مربوط به کوهلت سن در ارتباط هستند.

محققان کلینیک مایو از ترانسژنی در دارو ها استفاده کردند که سلول های پیر را در موشهای نرمال از بین می برد. پس از تجویز ترکیبی به نام AP20187، حذف سلول های پیر تشکیل تومورها را به تاخیر انداخت و موجب کاهش روند پیری چند اندام شد. طول عمر متوسط موش های درمان شده حدود 17 تا 35 درصد افزایش یافت. آنها همچنین ظاهری سالم تر و کاهش مقدار التهاب در چربی، عضله و بافت کلیه را نشان دادند.

عکس دست جوان و دست پیر

دکتر ون دروسن می گوید: سلول های پیر که با افزایش سن روی هم انباشته می شوند عمدتا مضر هستند، تاثییرات منفی بر اندام ها و بافت های شما دارند و در نتیجه سلامتی شما را به خطر می اندازند و همچنین طول عمر شما را کم می کنند. بنابراین دارو و یا ترکیباتی که بتوانند سلول های پیر را از بین ببرند برای درمان بیماری ها و ناتوانی های مربوط به کوهلت سن مفید هستند.

دارن بیکر، دکتر و زیست شناس مولکولی در کلینیک مایو می گوید علت هدف قرار دادن سلول های پیر این است که از میان برداشتن فقط 60 تا 70 درصد از آنها می تواند اثرات درمانی قابل توجهی داشته باشد زیرا سلول های پیر به سرعت تکثیر نمی شوند بنابراین دارو می تواند به طور موثر و سریع میزان کافی از آنها را حذف کند و اثرات عمیقی بر سلامت و طول عمر داشته باشد.

منبع: scitechdaily

ارسال نظر