نسخه جدید مرورگر گوگل کروم بسیار سبک خواهد بود

نسخه جدید کروم که در یکی دو ماه آینده منتشر خواهد شد، حافظه کامپیوتر و یا گوشی همراه را زیاد اشغال نخواهد کرد و مقدار زیادی از حافظه را به شما بر می گر داند.

نسخه جدید مرورگر گوگل کروم بسیار سبک خواهد بود

به گزارش کلیک، تیم کروم به دنبال کاهش استفاده از حافظه دستگاه های استفاده کننده کروم است. کروم که نسبت به رقیبش، موزیلا، همیشه ایده های خلاقانه تری ارائه می دهد ، این بار در تکاپوی کاهش حافظه مصرفی کروم در دستگاه های محاسباتی است.

حافظه یک منبع نادر در دستگاه های محاسباتی است، باعث اجرای سریع تر برنامه ها و اپلیکیشن ها می شود.اگر یک وب سایت پیچیده باشد و مرورگر نیز به منابع زیادی نیاز داشته باشد، در نتیجه فضای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش استفاده از حافظه خیلی خوب است، ولی انتظار نداشته باشید که سخت افزار به طور ناگهانی آزاد شود. یک کامپیوتر یا گوشی همراه به طور پیوسته حافظه زیادی را استفاده می کند. برنامه نویسان اپلیکیشن ها و صفحات وب را با ویژگی های جدیدی طراحی می کنند که از این اشغال حافظه کاسته شود.

V8 یک موتور منبع باز با کارایی بالا است که برنامه های جاوا اسکریپت را اجرا می کند و باعث سخت بالا آمدن وب سایت می شود. تیم گوگل کروم بر روی V8 کار می کند تا به عنوان مثال باعث کاهش قابل توجه حافظه مورد نیاز وب سایت هایی مانند Twitter، Reddit، Imgur و New York Times شود. تغییرات در کروم نسخه ۵۵ تا دسامبر ایجاد خواهد شد.

اما این تغییرات تا چه اندازه است؟ حافظه هیپ به طور متوسط تا ۵۰ درصد مکاهش می یابد. حافظه زون نیز تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. بهینه سازی های دیگری نیز برای کاهش حداقل یک گیگابایت در دستگاه های سطح پایین انجام می شود.

ارسال نظر