پیش نمایش جدید اسکایپ نسخه دسکتاپ منتشر شد

رسانه کلیک – مایکروسافت به‌تازگی نسخه پیش‌نمایش نسخه جدید دسکتاپ اسکایپ را منتشر کرده است که ظاهر آن نسبت به نسخه‌های قبلی به میزان قابل توجهی تغییر کرده و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن افزوده شده است.

پیش نمایش جدید اسکایپ نسخه دسکتاپ منتشر شد

مایکروسافت مدتی پیش از نسخه جدید اپلیکیشن اسکایپ برای اندروید و iOS که دارای طراحی جدید و ظاهر شیکی بود، رونمایی کرد و اکنون هم در حال کار کردن بر روی نسخه جدید دسکتاپ این اپلیکیشن با همین ویژگی‌ها است و به‌تازگی نسخه پیش‌نمایش آن را نیز منتشر کرده تا کاربران نسخه جدید دسکتاپ این اپلیکیشن را امتحان کنند.

رنگ سفید در نسخه جدید نسبت به نسخه‌های قبلی بیشتر دیده می‌شود و رنگ‌ها و سایه رنگ‌های بیشتری در آن به کار گرفته شده است. ظاهر اصلی اپلیکیشن نیز تا حدودی در این نسخه از اپلیکیشن دیده می‌شود. از نظر ویژگی‌های جدید هم باید گفت که در طراحی آن از ویژگی Stories اسنپ‌چت تقلید شده و ابزار جدیدیهمانند قابلیت افزودن شکلک‌ها، متون زده و حتی به اشتراک‌گذاری تصاویر زنده در حین تماس توسط کاربران، نیز در آن ایجاد شده است. برخی از ویژگی‌های جدید نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن، مختص همین نسخه است که قابلیت @ کردن یک مخاطب خاص برای مطلع کردن او در یک مکالمه گروهی، امکان افزودن شکلک، متن و تصویر در واکنش به نظرات و طراحی جدید پانل نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد. همچنین در این نسخه جدید، بخشی تحت‌عنوان chat media gallery ایجاد شده است که تصاویر یا هر گونه فایل به اشتراک گذاشته توسط کاربران در حین مکالمات گروهی در آن ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید تصویر یا فایل مورد نظر خود را به‌راحتی پیدا کنید.

در صورتی که می‌خواهید نسخه پیش‌نمایش این نسخه از اندروید را امتحان کنید، به صفحه Microsoft's Skype Insider مراجعه کرده و با استفاده از اکانت مایکروسافت خود ثبت‌نام کنید و در پایان نسخه ایجاد شده برای مک یا ویندوز ۱۰ را دریافت کنید.

با توجه به اینکه اسکایپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان قدیمی بوده و شهرت آن با پیدایش اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جدید تا حدودی کم‌رنگ‌تر شده است، به نظر می‌رسد ایجاد تغییرات جدید در ظاهر و ویژگی‌های این اپلیکیشن، ضروری است. البته ایجاد تغییرات عمده و اساسی همیشه باعث ناراحتی عده‌ای از کاربران می‌شود و ممکن است آن‌ها در مورد حذف برخی از ویژگی‌های کاربردی و وجود باگ‌های مختلف انتقاد کنند.

کاربران نسخه دسکتاپ به قابلیت‌های یک اپلیکیشن اهمیت زیادی می‌دهند و تا زمانی که مایکروسافت نتواند تمام ویژگی‌های قدیمی اسکایپ را با طراحی جدید ارائه کند، نمی‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

مسئولان مایکروسافت اعلام کرده‌اند که نسخه پیش‌نمایش نسخه جدید دسکتاپ اسکایپ کامل نیست و فاقد برخی از ویژگی‌ها است و این شرکت برای ایجاد تغییرات اساسی در نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن به زمان بیشتری نیاز داد.

ارسال نظر