اختراع پهبادی که زیرآبی می رود

وسیله هوایی بدون سرنشینی که توسط دانشگاه جانز هاپکینز ساخته شده می‌تواند زیر آب بماند و هر وقت لازم شد برای انجام عملیات بیرون بیاید.

اختراع پهبادی که زیرآبی می رود

به گزارش کلیک،یک وسیله هوایی بدون سرنشین یا پهپاد(UAV) ساخته شده توسط گروه آزمایشگاهی فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز می‌تواند ماه‌ها خارج از دید زیر آب بماند تا برای انجام وظیفه فراخوانده شود. زمانی که این ماشین از هم باز می‌شود می‌تواند از زیر آب بالا بیاید و مانند یک بالگرد گردنده بال (کوادکوپتر) در هوا پرواز کند. تیم سازنده نام اختراعشان را که در تولید آن از ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) و روش‌های دیگر استفاده شده، CRACUNSl نامیدند. این وسیله به لطف بدنه ترکیبی‌اش که فشار را تاب می‌آورد می‌تواند صدها فوت زیر سطح آب غوطه‌ور شود.

علاوه بر این مهندسان حساس‌ترین اجزای آن را داخل یک قسمت فشاری خشک مهر و موم کرده‌اند. آن‌ها همچنین بخش‌های بیرونی این وسیله را با روکش تجاری در دسترسی رنگ کرده‌اند که آن‌ها را در مقابل مواد فاسدکننده آب‌های شور محافظت می‌کند. سنجش هر دو قسمت در آزمایشات به خوبی عمل کرده‌است: وسیله‌ای که محققان برای دو ماه در آب دریا نگه داشتند هیچ نشانه‌ای مبنی بر آسیب دیدن نشان نداد.

CRACUNS هیچ بخش فلزی ندارد که در دریا زنگ بزند یا بد عمل کند، بهتر از همه این که این وسیله بسیار سبک است و قیمت چندانی ندارد، فاکتورهایی که آن را گزینه مناسبی برای تحقیقات بزرگ یا عملیات نظامی می‌کند. اگر شرکت، دولت یا دانشگاهی که از ناوگانی از این ماشین‌ها استفاده می‌کند تعدادی از آن‌ها را در شرایط سخت آب و هوایی یا عملیات پر خطر از دست بدهد متوجه زیان چندانی نمی‌شود.

منبع:engadget

ارسال نظر