وای فای جدید با مصرف بسیار کم انرژی در راه است

Wi-Fi غیرفعال مشکلات باتری گوشی شما را حل خواهد کرد

وای فای جدید با مصرف بسیار کم انرژی در راه است

به گزارش کلیک، Wi-Fi مسلما یکی از مفید ترین اختراعات چند دهه گذشته بوده است، اما یکی از اشکالات آن میزان انرژی مصرفی آن است. در حال حاضر، دانشمندان و مهندسان دانشگاه واشنگتن به فناوری Wi-Fi دست یافته اند که ده هزار برابر کمتر از روش های مرسوم انرژی مصرف می کند.

Wi-Fi غیر فعال در ماه مارس به طور کامل در سیزدهمین سمپوزیوم USENIX درمورد طراحی و پیاده سازی سیستم های شبکه ای معرفی خواهد شد. این سیستم همچنین 1000 برابر انرژی کمتری نسبت به جایگزین های بی سیم با مصرف کم استفاده می کند مانند بلوتوث کم مصرف. این اولین بار است که از چنین جایگزین وای فایی با بازده انرژی بالا استفاده می شود.

تیم دانشگاه واشنگتن موفق به توسعه سیستم جدیدی با جدا کردن عملیات دیجیتال و آنالوگ در فرستنده های رادیویی شد. از این رو، این تیم تحقیقاتی دستگاهی را تولید کرده است که به دیوار متصل می شود و منحصرا با عملکردهای آنالوگ سر و کار دارد.

مجموعه ای از سنسورها که انرژی بسیار کمی برای اجرا مصرف می کنند سیگنال را از دستگاه اصلی انتخاب می کنند و با منعکس کردن آن به وسیله سوئیچ دیجیتالی بسته های Wi-Fi تولید می کنند. هر دستگاه مجهز به Wi-Fi قادر به برقراری ارتباط با سنسور است، که خبری خوشایند برای باتری گوشی های هوشمند خواهد بود. این تیم دریافتند که سنسورها و گوشی های هوشمند می توانند در فواصل بالای 100 فوت در ارتباط باشند.

Wi-Fi غیرفعال می تواند سیگنال های Wi-Fi را با سرعت 11 مگابیت انتقال دهد، که کمتر از حداکثر سرعت Wi-Fi اما 11 برابر بیشتر از بلوتوث است. دستگاه هایی که در حال حاضر از سیستم عامل اتصالی خود استفاده می کنند، با توجه به میزان مورد نیاز انرژی استاندارد Wi-Fi، می تواند از Wi-Fi غیرفعال استفاده کنند که انتقال آسان تر داده ها و مصرف انرژی پایین تری را فراهم می کند.

Wi-Fi غیرفعال یکی از 10 تکنولوژی پیشرفته وموفق سال 2016 نامیده شده است.

منبع: trustedreviews

ارسال نظر