منتظر تغییر در ظاهر داشبورد ایکس باکس وان باشید

رسانه کلیک - بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت به دنبال ایجاد تغییر اساسی در رابط کاربری یا همان ظاهر داشبورد کنسول ایکس باکس وان است.

منتظر تغییر در ظاهر داشبورد ایکس باکس وان باشید

بر اساس گزارشات جدید، هم اکنون شرکت مایکروسافت در حال آزمایش بر روی تغییر کلی ظاهر داشبورد کنسول ایکس باکس وان به سبک جدید Fluent Design است. این شرکت در به‌روز رسان جدید، تمام تمرکز خود را بر روی طراحی جدید ظاهر داشبورد کنسول Xbox One قرار داده تا تمامی برنامه ها و دستگاه های ردموندی ها از طراحی جدید Fluent Design بهره مند شوند. از آنجا که این آپدیت هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می کند، فعلا منتظر عرضه عمومی آن نباشید!

به همین خاطر، این به‌روز رسانی در ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه (به وقت تهران) در اختیار کاربران توسعه دهنده ایکس باکس (Xbox Insider) قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر در بخش ایکس باکس اینسایدر ثبت نام کرده باشید، می توانید در زمان مذکور نسبت به دریافت این به‌روز رسانی اقدام کنید.

همان طور که اطلاع دارید، این به‌روز رسانی به صورت آزمایشی منتشر شده و قطعا مشکلات و باگ های فراوانی خواهد داشت. از این رو، هدف اصلی مایکروسافت از انتشار این آپدیت آن است که کاربران Xbox Insider تمامی مشکلات و باگ ها را در قالب بازخورد به گوش سازندگان برسانند تا نسخه نهایی عاری از هرگونه ایراد باشد. گفته شده در ظاهر داشبورد جدید، سرعت به شدت افزایش یافته و کاربران کنسول ایکس باکس وان این افزایش سرعت را احساس خواهند کرد.

یکی از تغییرات مهم این به‌روز رسان مربوط به قسمت "راهنما (Guide)" است. اگرچه عملکرد قسمت راهنما با آپدیت گذشته تفاوت چندانی ندارد لیکن سرعت دسترسی به سایر منوها افزایش یافته است. در این به‌روز رسانی با فشردن دکمه ایکس باکس در کنترلر کنسول Xbox One، منوی راهنما یا همان Guide به صورت افقی دیده خواهد شد. حال به کمک آنالوگ و یا دکمه های جهت کنترلر کنسول می توانید به منوهای مختلف قسمت Guide مراجعه کنید.

داشبورد جدید کنسول ایکس باکس وان

ناگفته نماند این آپدیت جدید جز بزرگ ترین به‎روز رسانی های ایکس باکس وان به حساب می آید که در کنار طراحی جدید داشبورد، ویژگی های دیگری از جمله نمایش تمام صفحه دیدگاه ها، Clubs، Game Hubs، پین کردن دوستان محبوب در صفحه اصلی و نمایش فعالیت دوستان، پین کردن بازی های مورد علاقه به صفحه اصلی و... را به این کنسول اضافه می کند.

در حالی که هم اکنون مایکروسافت تمام تمرکز خود را بر روی طراحی داشبورد جدید کنسول ایکس باکس وان قرار داده است، لیکن این شرکت همزمان بر روی آسان سازی حالت بازی ویندوز ۱۰ (Game Mode) کار می کند. طبق جدیدترین اخبار درج شده در بلاگ رسمی ایکس باکس، مایکروسافت در تلاش است با انتشار به‌روز رسان بزرگی برای سیستم عامل ویندوز ۱۰، فعال سازی Game Mode را آسان تر کند. به بیان دیگر، در به‌روز رسان آینده ویندوز ۱۰، ویژگی Game Mode به نوار بازی ویندوز منتقل می یابد و بازیکنان پیش از اجرای عناوین ویدیویی، می توانند این قابلیت را فعال و یا غیرفعال کنند. با این حال، دسترسی به ویژگی "حالت بازی" سریع تر و آسان تر می شود. به علاوه، ویژگی جدید دیگری به نوار بازی ویندوز ۱۰ اضافه می شود که به لطف آن بازیکنان در هنگام استریم کردن عناوین ویدیویی خود، می توانند از میان صدای بازی و یا صدای کل سیستم، یکی را انتخاب کنند.

همچنین مایکروسافت گفته که تا پیش از پایان سال میلادی جاری، قابلیت ها و ویژگی های جدیدی را به کنسول ایکس باکس وان، پلتفرم ویندوز ۱۰، میکسر و موبایل های هوشمند خود اضافه خواهد کرد. هنوز جزئیاتی در خصوص این ویژگی ها ارائه نشده است. همراه کلیک بمانید...

ارسال نظر