شارژ خورشیدی گوشی از طریق صفحه‌نمایش

دانشمندان موفق به اجرا ایده گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش با قابلیت شارژ شدن با نور خورشید شدند.

شارژ خورشیدی گوشی از طریق صفحه‌نمایش

کلیک-گوشی های هوشمند هرروز در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند. صفحه‌های نمایش درگوشی‌های هوشمند هر روز بهتر و واضح تر از روز قبل می شوند و امکانات بیشتری را در خود می گنجانند؛ حال فرض کنید که همین صفحه نمایش ساده در گوشی های هوشمند بتواند نور خورشید را به شکل انرژی ذخیره کند و کاربران از آن به عنوان یک روش برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

این اتفاق یک اتفاق نشدنی نیست؛ هر روز صفحه های نمایشی با رزولوشن‌های بسیار بالا به بازار عرضه می شوند پس قطعاً ما در آینده شاهد نسلی از گوشی‌های هوشمند هستیم که با انرژی پاک تغذیه می‌شوند.

گروهی از محققان دانشگاه میشیگان ایالات‌متحده آمریکا، به‌نوعی قطعه با قابلیت شارژ با خورشید دست یافتند. این قطعه که حالتی قابل‌انعطاف و نرم دارد به راحتی می‌تواند بر روی هر سطحی قرار بگیرد و انرژی خورشیدی را تبدیل کند.

نسل آینده گوشی های هوشمند؛ شارژ خورشیدی از طریق صفحه‌نمایش

این قطعه می تواند به اندازه یک گوشی هوشمند کوچک باشد و هم می تواند به‌اندازه یک صفحه نمایش کامپیوتر بزرگ باشد. با عملی شدن این فناوری کاربران به راحتی در هر محیطی می توانند گوشی های هوشمند خود را شارژ کنند.

فناوری صفحه نمایش با قابلیت ذخیره انرژی، دریکی از گوشی هوشمند کمپانی Kyocera، به صورت نمونه آزمایشی، دیده می‌شود.

نسل آینده گوشی های هوشمند؛ شارژ خورشیدی از طریق صفحه‌نمایش

در سال ۲۰۱۵ نمونه اولیه گوشی های شارژ شونده با صفحه نمایش در بارسلونا معرفی شد. اولین خبری که از این تکنولوژی در سطح دنیای فناوری منتشر شد خبری بود که نشریه Smithsonian از پیوستن Kyocera به گروه شارژرهای خورشیدی اطلاع می داد.

بر اساس اطلاعاتی که SunPartner در اختیار نشریات داده است؛ اگر این تلفن همراه ۱۰ دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرد به مدت ۱۰۰ دقیقه در حالت stand-by روشن می ماند. قطعاً اندازه، مقدار، سطح و بزرگی صفحه نمایش می تواند در مقدار ذخیره انرژی تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر ما فناوری صفحه های نمایش با قابلیت شارژ شدن با نور آفتاب وجود ندارد ولی قطعاً به رودی شاهد این نسل از گوشی های هوشمند خواهیم بود.

ارسال نظر