آیفون بعدی ممکن است ضد آب باشد

گزارش ها نشان می دهد که آیفون بعدی ممکن است ضد آب باشد و اپل رویکرد نگرشی خود را تغییر داده باشد.

آیفون بعدی ممکن است ضد آب باشد

به گزارش کلیک، کار به همین جا ختم نمی شود و اپل به دنبال ثبت اختراع جدیدی است که ثبت تصاویر و عکاسی در زیر آب است. احتمالا اگر اپل در حال کار بر روی تکنولوژی تصویربرداری در زیر آب باشد، ابتدا باید اطمینان حاصل کند که گوشی کاملا ضد آب است.

در حال حاضر، اپل هیچ دستگاه تلفن همراه ضد آبی تولید نمی کند ولی قصد دارد در آینده نزدیک خط تولید ویژه ای برای آیفون و آیپد که دارای این ویژگی هستند، تولید کند.

در حالی که ممکن ایت و بیشتر به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی گوشی های هوشمند ضد آبی باشد که قابلیت عکاسی در زیر آب را دارند، از طرفی هم ممکن است در حال توسعه نرم افزاری جامع باشد که به تمام گوشی های هوشمند ضد آب قابلیت عکاسی در زیر آب را می دهد. گزارش ها نشان می دهد که اپل جک هدفون ۳٫۵ میلی متری را از آیفون ۷ حذف کرده است که می تواند یکی از ساده ترین موارد نفوذ آب به گوشی های هوشمند باشد. تمام این ها نشانه های این هستند که گوشی بعدی اپل، آیفون ۷، می تواند ضد آب باشد.

شایعه حذف جک هدفون به همین جا ختم نمی شود و باعث شد که بسیاری از کاربران از این اقدام اپل خشمگین شوند، چرا که با این کار کاربران عملا دیگر نمی توانند به موسیقی گوش دهند. البته اتصال جک هدفون به گوشی فناوری دستی یا آنالوگی است که اپل می تواند با استفاده از جک چرینگ این مشکل را حل کند، که یک فناوری دیجیتال است.

نیل پاتل در استدلال این موضوع به The Verge می گوید: " اپل با استفاده از چرینگ به راحتی می تواند نرم افزارهایی را برای سرقت یا دانلودهای غیرقانونی ایجاد کند، و مسلما نمی توانست این کار را با جک آنالوگ انجام دهد."

البته حذف جک هدفون توسط اپل می تواند دلیلی بر ضد آب بودن آن نبوده باشد. به عنوان مثال شرکت های دیگر مانند سامسونگ بر روی سه پرچم دار Galaxy S7، S7 Edge و Note 7 این کار را بدون حذف جک هدفون انجام داده است.

هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل در حال کار بر روی این پروزه است، و این شرکت هم هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده است. به نظر می رسد که باید تا هفته اول سپتامبر صبر کنیم تا آیفون بعدی عرضه شود و به تمام این سوالات پاسخ داده گردد.

msn

ارسال نظر