تبلت هیبریدی نکست‌بوک آرس 11A در CES 2016 معرفی می‌شود

حتما می‌دانید که منظور از تبلت‌های هیبریدی یا دو کاره چه تبلت‌هایی است! این تبلت ها در واقع محصولاتی هستند که با اتصال به صفحه کلید، قابلیت تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ را ارائه می‌کنند و بدین صورت به نوعی می‌توانند به عنوان یک لپ‌تاپ نیز مورد استقاده قرار بگیرند.

تبلت هیبریدی نکست‌بوک آرس 11A در CES 2016 معرفی می‌شود

اگر دوره‌های پیشین نمایشگاه CES را دنبال کرده باشید، مطمئنا با نام کمپانی E-FUN آشنا هستید. شرکت ای‌فان سال گذشته در نمایشگاه CES 2015 حضور داشت و از چهار تبلت جدید رونمایی کرد. هر چهار تبلت جدید ای‌فاین که در این نمایشگاه رونمایی شدند از سری محصولات نکست‌بوک این کمپانی محسوب شده و به جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل آن زمان یعنی اندروید آب نبات چوبی مجهز بودند. در بین آن چهار تبلت، محصول اصلی و کلیدی که توجه همگان را به سمت و سوی خویش جلب کرده بود، تبلت نکست‌بوک آرس 11 (Nestbook Are 11) محسوب می‌شد. این تبلت از صفحه نمایشی 11.6 اینچی بهره‌مند بود و رم آن ظرفیت 1 گیگابایتی را ارائه می‌کرد. این تبلت در واقع یک تبلت هیبریدی یا دو کاره بود که با اتصال مغناطیسی قابلیت استفاده از صفحه کلیدی اختصاصی را ارائه می‌کرد . اما حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای رسمی منتشر شده از سوی خود شرکت ای‌فان، در نمایشگاه CES امسال شاهد رونمایی این شرکت از نسخه‌ی جدید تبلت هیبریدی نکست‌بوک آرس 11 خواهیم بود.

1

بنا به گزارشات ارائه شده، ظاهرا نسخه‌ی جدید این محصول به طور اختصاصی نکست‌بوک آرس 11A نامگذاری می‌شود و صفحه نمایش به کار گرفته شده در آن 11.6 اینچی و با وضوح تصویر 768 در 1366 پیکسل خواهد بود. این تبلت هیبریدی به سیستم روی چیپ (SoC) اتم X5-Z8300 شرکت اینتل مجهز می‌شود که پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای را به همراه دارد. گفته شده که این تبلت به طور پیش فرض حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند و امکان پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی نیز توسط این محصول وجود دارد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات این تبلت را افزایش دهند.

از قابلیت‌های اتصال تبلت نکست‌بکو آرس 11A هم باید به موارد همچون بلوتوث نسخه‌ی 4.0، وای‌فای 802/11 b/g/n، دو پورت اتصال USB 2.0، پورت اتصال Mini HDMI و میکرو یو اس بی اشاره کرد. همچنین این محصول به دو سنسور دوربین 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی خود مجهز می‌شود. این تبلت هیبریدی همچنین به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.1 آب نبات چوبی بهره‌مند خواهد بود. با توجه به اینکه تبلت نکست‌بوک آرس 11A یک تبلت هیبریدی بوده و در واقع نسخه‌ی جدید تبلت نکست‌بوک آرس 11 به شمار می‌رود، مطمئنا از یک صفحه کلید اختصاصی و احتمالا مغناطیسی نیز بهره‌مند خواهد شد. همانگونه که پیش از این هم اشاره داشتیم، کمپانی ای‌فان رسما اعلام کرده که تبلت نکست‌بوک آرس 11A این کمپانی در رویداد CES 2016 معرفی می‌شود و به زودی عرضه‌یگسترده‌ی آن در بازارهای جهانی آغاز خواهد شد. کمپانی ای‌فای در رابطه با زمان دقیق عرضه‌ی این محصول گفته که احتمالا طی سه ماه دوم سال 2016 شاهد عرضه‌ی انبوده این تبلت دو کاره خواهیم بود. همچنین قیمت نکست‌بوک آرس 11A در حدود 219.99 دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر