مشکلات رایج نکسوس 6 پی و روش برطرف کردن آن‌ها

کمپانی گوگل در سال 2015 از دو گوشی نکسوس رونمایی کرد که یکی از آن‌ها نکسوس 6 پی نام داشته و با همکاری این شرکت و کمپانی چینی هوآوی تولید شده است.اما هرچه قدر هم که یک محصول هوشمند با کیفیت طراحی شود، باز هم مشکلات و باگ‌های منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از افراد عقیده دارند که نکسوس 6 پی بهترین محصول از سری گوشی‌های نکسوس گوگل است. میزان استقبال کاربران از این گوشی هوشمند هم چشمگیر بوده و نهایتا این موضوعا منجر شده که گوگل تمایل خود را نسبت به همکاری مجدد با هوآوی اعلام کند. از اینرو انتظار داریم که در سال 2016 هم شاهد همکاری مجدد مابین هوآوی و گوگل باشیم.

مشکلات رایج نکسوس 6 پی و روش برطرف کردن آن‌ها

بسیاری از افراد عقیده دارند که نکسوس 6 پی بهترین محصول از سری گوشی‌های نکسوس گوگل است. میزان استقبال کاربران از این گوشی هوشمند هم چشمگیر بوده و نهایتا این موضوعا منجر شده که گوگل تمایل خود را نسبت به همکاری مجدد با هوآوی اعلام کند. از اینرو انتظار داریم که در سال 2016 هم شاهد همکاری مجدد مابین هوآوی و گوگل باشیم.

گزارشاتی در رابطه با بروز مشکلات خاصی در این گوشی به دست می‌آید، از اینرو ما تصمیم گرفتیم که طی مقاله‌ای اختصاصی به تشریح مشکلات رایج نکسوس 6 پی اشاره کرده و روش‌های برطرف کردنن آن‌ها را نیز خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین با کلیک همراه باشید.

کار نکردن قابلیت Auto Rotate یا چرخش اتوماتیک محتوای صفحه نمایش

1

برخی از گزارشات کاربران حاکی از آن بوده که قابلیت چرخش اتوماتیک محتوای صفحه نمایش یا اصطلاحا Auto Rotate نکسوس 6 پی آن‌ها حتی در شرایطی که از بخش تنظیمات دستگاه فعال است، عمل نمی‌کند. این اتفاق در زمان‌ها و شرایط متنوعی نظیر هنگامی که به تماشای ویدئو می‌پردازید، بازی یا اپلیکیشن خاصی را اجرا می‌کنید و ... رخ می‌دهد. اگر شما هم با مشکلات این چنینی مواجه هستید، حتما موارد زیر را بررسی کنید چرا که این موارد می‌توانند دلایل اصلی بروز این مشکل و راه‎‌ حلی برای رفع آن باشند.

  • مشکل به وجود آمده می‌تواند مربوط به خود اپلیکیشن و عملکرد نادرست آن باشد. به منظور بررسی این موضوع وارد وضعیت Safe Mode گوشی خود شوید (نحوه‌ی ورود به وضعیت Safe Mode در انتهای مقاله و طی بخش اختصاصی شرح داده شده است). سپس قابلیت چرخش اتوماتیک صفحه نمایش را در این وضعیت بررسی کنید. اگر عملکرد آن با مشکلی مواجه نبود، بدون تردید معضل ایجاد شده از سوی اپلیکشینی است که نصب و اجرا کرده‌اید. بنابراین سعی کنید از آن اپلیکشین استفاده نکرده و اپلیکشین دیگری را جایگزین آن نمایید.
  • مشکل به وجود آمده ممکن است با سنسور شتاب سنج یا G-Sensor دستگاه باشد. در این شرایط توصیه می‌کنیم که اپلیکشینی شبیه به GPS & Status Toolbox را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و سنسور شتاب سنج دستگاه را از طریف قابلیت‌های این اپلیکشین کالیبره نمایید. اگر مشکل ایجاد شده رفع نشد، مطمئنا مشکل سخت افزاری خواهد بود و احتمالا سنسور شتاب سنج نکسوس 6 پی شما باید تعویض شود.
  • یکی دیگر از راه حل‌های موقتی که می‌دانید در این شرایط از آن استفاده کنید، مربوط به بکارگیری اپلیکشین‌های سوم شخصی همچون Rotation Control است.

دستگاه در وضعیت Do Not Disturb باقی مانده و از آن خارج نمی‌شود

2

بر اساس گزارش برخی از کاربران، هنگامی که آن‌ها نکسوس 6 پی خود را به وضعیت Do Not Disturb منتقل می‌کنند، دیگر قادر به بازگشت به شرایط قبلی نخواهند بود و تنظیمات دستگاه آن‌ها به همان شیوه‌ی مورد نظر تعریف شده در شرایط Do Not Disturb باقی می‌ماند. برخی کاربران مدعی شده‌اند که در این شرایط با استفاده از دکمه‌ی افزایش و کاهش صدا دستگاه (Volume) و یا حتی ریستارت کردن گوشی هم نمی‌توانند از این وضعیت خارج شوند.

  • این مشکل مربوط به یک باگ نرم افزاری می‌شود که کمپانی گوگل هم رسما آن را به تایید رسانده است. خوشبختانه گوگل گفته که در آینده‌ی بسیار نزدیک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این باگ ایجاد شده برطرف خواهد شد.
  • روشی وجود دارد که برخی از کاربران مدعی شده‌اند با استفاده از آن به طور موقت می‌توان از این وضعیت خارج شد. بدین منظور باید وارد بخش Settings دستگاه و سپس Sound and Notification شوید. سپس گزینه‌ی Do not disturb را انتخاب کرده و وارد بخش Automatic Rules شوید. در این قسمت شرایط جدیدی را برای مدت زمان بسیار کوتاهی (مثلا یک دقیقه) وارد کنید. حال اجازه دهید که دستگاه شما به وضعیت Standby (آماده به کار) منتقل شود و منتظر بمانید که زمان تعیین شده برای وضعیت Do Not Disturb دستگاه به پایان برسد. در این شرایط ممکن است گوشی شما به طور اتوماتیک از این وضعیت خارج شود.

خروجی صدای گنگ و کیفیت پایین صدا در حین مکالمه

3

بسیاری از کاربران نکسوس 6 پی گوگل مدعی شده‌اند که کیفیت صدای ارائه شده از این گوشی در حین مکالمه بسیار پایین است. به نظر می‌رسد که این مشکل ایجاد شده با میزان حساسیت میکروفون نویزگیر تعبیه شده در بخش پشتی نکسوس 6 پی در ارتباط باشد.

  • این موضوع هم از جمله باگ‌های نرم افزاری است که کمپانی گوگل رسما ان را به تایید رسانده است. به روز رسانی رسمی اندروید 6.0.1 مارشمالو این معضل و باگ ایجاد شده را رفع می‌کند.
  • اما همانطور که اشاره کردیم این مشکل می‌تواند ارتباط مستقیمی با حساسیت میکروفون نویزگیر تعبیه شده در بخش پشتی نکسوس 6 پی هم داشته باشد. برخی از کاربران دریافتند که با ایجاد مانع در این میکروفون نویزگیر، مشکل کیفیت صدا برطرف می‌شود. در سمت مقابل برخی دیگر از کاربران دریافتند کیفیت صدای خروجی از نکسوس 6 پی به ویژه در حین مکالمه رابطه‌ی مستقمیی با نحوه و شرایط در دست‌گیری این محصول توسط کاربر دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که در حین مکالمه با نکسوس 6 پی، انگشت خود را بر روی میکروفون نویزگیر دستگاه قرار دهید و این موضوع را برررسی کنید و همچنین شرایط در دست‌گیری گوشی را نیز تغییر دهید و به بررسی کیفیت صدای دریافتی بپردازید.
  • اما اگر گوشی هوشمند شما روت شده باشد، ظاهرا با غیرفعال‌سازی قابلیت کنسل کردن اتوماتیک نویزها می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

مشکلات مربوط به وای‌فای

4

یکی دیگر از مشکلاتی که ظاهرا کاربران نکسوس 6 پی گوگل با آن مواجه شده‌اند مربوط به عملکرد نادرست برخی از قابلیت‌های اتصال دستگاه نظیر بلوتوث و وای‌فای است. برخی از کاربران نکسوس 6 پی گوگل مدعی شده‌اند که گوشی هوشمند آن‌ها به طور صحیح با اسپیکرهای بلوتوث، ساعت هوشمند و ... آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند.

  • در این شرایط ابتدا گوشی هوشمندتان را کاملا خاموش کنید و همزمان روتر خود را نیز خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید و مجددا هر دوی آن‌ها را روشن نمایید و مجددا تلاش کنید تا دو دستگاه را به یکدیگر متصل نمایید.
  • به بخش Settings مراجعه کنید و از خاموش بودن وضعیت Power Saving اطمینان حاصی نمایید.
  • از ابزارهایی نظیر Wi-Fi Analyzer به منظور بررسی کانال ارتباطی وای‌فای گوشی خود استفاده کنید.
  • به بخش Settings گوشی خود بروید و با نگه داشتن انشگت خود برو روی شبکه‌ی وای‌فای متصل به آن، کلا اطلاعات مربوط به آن را حذف نموده (Forget Network) مجددا اطلاعات آن را وارد کنید و به شبکه متصل شوید.
  • از به روز بودن سیستم عامل روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • حتما دقت داشته باشید که اپلیکیشن‌ و نرم افزار نصب شده بر روی دستگاه شما آپدیت باشد.
  • به بخش تنظیمات وای‌فای یا Wi-Fi Settings دستگاه خود مراجعه کرده و گزینه‌ی Advanced را انتخاب کنید. حال وارد بخش MAC شده و اطلاعات را بررسی نمایید و مطمئنا شوید که اجازه‌ی دسترسی به فیلتر MAC روتر داده شده است.

مشکلات مربوط به اتصال بلوتوث

  • اگر مشکلات ایجاد شده مربوط به اتصال گوشی به اتومبیل است، حتما شیوه‌ی ریست کردن اتصال اتومبیل به گوشی را مطالعه کنید و سپس نسبت به این فرآیند (ریست کردن اطلاعات اتصال) اقدام کنید و مجددا آن دو را به یکدیگر متصل نمایید.
  • به بخش Settings و سپس Bluetooth مراجعه کنید و تنظیمات این بخش را بررسی نمایید تا اشتباهی در اتصال شما ایجاد نشده باشد.
  • با مراجعه به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خود تمامی اطلاعات پیشین مربوط به دستگاه‌های قبلی متصل شده به گوشی خود را حذف نمایید.
  • اگر مشکل پیش رویتان حل نشد و به کلی در اتصال بلوتوث دستگاه به سایر دستگاه‌های هوشمند دچار مشکل بودید، باید منتظر به روز رسانی بعدی سیستم عامل اندروید باشید که احتمالا این معضل را برطرف می‌کند.

نحوه‌ی ورود به وضعیت Safe Mode ، انجام Hard Reset و وایپ کردن حافظه‌ی کش (Wipe Cache Partition)

5

انجام Hard Reset

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • به طور همزمان دو دکمه‌ی پاور و کاهش صدای نکسوس خود را فشار دهید تا گوشی هوشمندتان روشن شود.
  • در این شرایط صفحه‌ای پیش رویتان قرار می‌گیرد که عبارت Start به همراه یک فلش در آن نمایان است.
  • در این شرایط دو بار دکمه‌ها‌ی کاهش صدا و پاور را فشار دهید تا وارد بخش ریکاوری نکسوس 6 پی شوید.
  • حال با استفاده از دکمه‌ی افزایش و کاهش صدا در منوی پیش رویتان بر روی گزینه‌ی wipe data/factory reset بروید.
  • با استفاده از دکمه‌ی پاور، این گزینه را انتخاب کنید و سپس در پیغام هشدار ارائه شده گزینه‌ی Yes-erase all data را انتخاب کنید.

ورود به وضعیت Safe Mode

  • هنگامی که صفحه نمایش گوشی شما روشن شد (پس از خاموش کردن دستگاه)، دکمه‌ی پاور را فشرده و نگه دارید.
  • از منوی پیش رویتان گزینه‌ی Power Off را انتخاب کنید.
  • حال با انتخاب گزینه‌ی Ok وارد بخش Safe Mode نکسوس 6 پی می‌شوید.

وایپ کردن حافظه‌ی کش (Wipe Cache Partition)

  • گوشی هوشمندتان را خاموش کنید.
  • به طور همزمان دو دکمه‌ی پاور و کاهش صدای نکسوس خود را فشار دهید تا گوشی هوشمندتان روشن شود.
  • در این شرایط صفحه‌ای پیش رویتان قرار می‌گیرد که عبارت Start به همراه یک فلش در آن نمایان است.
  • در این شرایط دو بار دکمه‌ها‌ی کاهش صدا و پاور را فشار دهید تا وارد بخش ریکاوری نکسوس 6 پی شوید.
  • حال گزینه‌ی Wipe cache partition را انتخاب نمایید و اطلاعات مربوط به آن را حدف کنید.

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی شد، مشکلات و باگ‌های احتمالی نکسوس 6 پی را برطرف کنید. اما توصیه می‌کنیم که کمی صبور باشید و حتما از به روز رسانی‌های آینده‌ی سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید که اغلب این باگ‌های ایجاد شده در گوشی شما تنها دلایل نرم افزاری داشته و مربوط به باگ‌های سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو است.

منبع: androidauthority

ارسال نظر