آپدیت اندروید 8.1 موجب اختلال در لاک اسکرین گوشی های نکسوس و پیکسل می شود

رسانه کلیک - گوگل آپدیت اندروید 8.1 را ارائه کرد تا کاربران سری گوشی‌های نکسوس و پیکسل بتوانند از ویژگی‌های جدید این نسخه بهره ببرند، اما بسیاری از کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل با به‌روزرسانی تلفن خود به این نسخه از اندروید با مشکلات و باگ‌های بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

آپدیت اندروید 8.1 موجب اختلال در لاک اسکرین گوشی های نکسوس و پیکسل می شود

ماجرای تکراری ارائه نسخه جدید اندروید و مشکلات و باگ‌های عجیب و غریبی که کاربران گزارش می‌دهند این بار برخی از کاربران نکسوس، پیکسل 2 و پیکسل 2XL را درگیر خود کرده است.

کاربرانی که برای تجربه جذاب قابلیت پردازنده کمکی، آپدیت اندروید 8.1 را دریافت کردند، با مشکلات متعددی روبه‌رو شده و گزارش داده‌اند که پس از به‌روزرسانی در صفحه قفل (لاک اسکرین) قادر به سوایپ کردن برای وارد کردن رمزشان نیستند و برخی دیگر نیز گزارش داده‌اند که با چندین بار سوایپ کردن سرانجام توانسته‌اند رمز خود را برای باز کردن قفل گوشی وارد کنند.

اما این تمام ماجرا نیست؛ کاربران گوشی‌های پیکسل و پیکسل 2XL گزارش کرده‌اند که در اندروید 8.1 پاسخگویی تلفنی و قطع تماس‌ها نیز با مشکل روبه‌رو شده است. دیگر باگ گزارش‌شده از این نسخه اندروید ناپدید شدن ناگهانی تنظیمات بخش قفل صفحه هوشمند است که برخی از کاربران با خاموش و روشن کردن توانستند مجددا این بخش را ببینند، اما برخی دیگر مجبور شدند گوشی‌شان را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانند و دیگر کاربران نیز هنوز هیچ‌کدام از روش‌ها به کمکشان نیامده و مشکل به قوت خود باقی است.

علاوه بر این، کاربران گوشی پیکسل 2XL نیز گزارش کرده‌اند که هنگام ضبط صدا در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس اپ با مشکل ضبط صدا روبه‌رو شده‌اند.

هرچند در ابتدا به نظر می‌رسد که اشکالات فوق مربوط به بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌ها است، اما با حذف نصب و تعویض قطعات نیز این مشکلات به قوت خود باقی می ماند؛ بنابراین متهم ردیف اول این ماجرا اندروید 8.1 است.

گوگل که اشکلات گوشی های پیکسلش این روزها سوژه رسانه‌های فناوری است، اعلام کرده که مشکلات به وجود آمده را با یک آپدیت OTA حل می‌کند.

تمام این مشکلات را بگذارید کنار چالش‌ها و مشکلات قبلی گوشی‌های پیکسل که پیش‌ از این در کلیک به آن پرداخته‌ایم. به نظر شما آیا کاربران با اتفاقات اخیر کماکان حاضر می شوند این گوشی‌ها را خریداری کنند؟

ارسال نظر