GP in Hand امکان تماس تصویری هوشمند را با پزشکان فراهم می‌کند

رسانه کلیک – سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) سرویس GP in Hand را معرفی کرده است که به بیماران اجازه می دهد با پزشک خود در یک تماس ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی مشورت کنند.

GP in Hand امکان تماس تصویری هوشمند را با پزشکان فراهم می‌کند

NHS با همکاری Babylon Health که یک مرکز ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است، سرویس GP in Hand را راه اندازی کرده است. در این سرویس کاربر می تواند از طریق تماس ویدئویی و یا ارسال متن با پزشک خود در تماس باشد.

برای استفاده از این خدمات کاربر ابتدا باید در NHS ثبت نام کند و بعد از آن می تواند تا دو ساعت با پزشک تماس تلفنی برقرار کند. پزشکان هم می توانند در این سیستم، خدمات پزشکی از راه دور را انجام دهند؛ مثلا می توانند نسخه مورد نیاز بیمار را به صورت الکترونیکی به نزدیکترین داروخانه ارسال کنند و یا حتی برای وی وقت معاینه حضوری تعیین کنند.

خدمات جدید Babylon Health یک راه حل مناسب برای وقت انتظارهای طولانی خدمات بهداشتی و درمانی بریتانیا است. امروزه اکثر بیماران در این کشور باید به طور متوسط سه هفته منتظر بمانند تا بتوانند با پزشک خانوادگی ملاقات کنند، اما سرویس GP in Hand می تواند این مشکل را حل کند. این سرویس در حال حاضر تنها به ساکنان شهر لندن ارائه می شود، اما این شرکت امیدوار است که به زودی بتواند آن را به سراسر کشور گسترش دهد.

سرویس تماس ویدیویی NHS و چت روم آن مبتنی بر هوش مصنوعی است و سازندگان امیدوارند که بتوانند به زودی مشکلات موجود در آن را حل کنند.

سرویس GP in Hand می تواند فواید زیادی برای نظام سلامت انگلیس داشته باشد؛ هر چند احتمال وجود خطراتی چون تشخیص نادرست و یا تجویز اشتباه دارو هم در این سرویس وجود دارد. به همین دلیل است که NHS می گوید که این سرویس برای افراد حساسی چون زنان باردار، افراد مسن و یا کسانی که دارای مشکلات پیچیده بهداشتی هستند، مناسب نیست.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا قصد دارد تا این خدمات را با بکارگیری فناوری های جدید گسترش دهد و گفته می شود که گام بعدی برای بهبود خدمات می تواند یکپارچه سازی این سرویس با فناوری های پوشیدنی مانند Fitbit باشد. اینکار سبب می شود تا پزشکان بتوانند از راه دور اطلاعات بدن بیمار را مانند مانند ضربان قلب، خواب و میزان فعالیت آنها بدانند. دسترسی به این اطلاعات می تواند امکان تشخیص اشتباه بیماری را هم کاهش دهد.

منبع: The next web

ارسال نظر