تصاویر برتر پدیده ابرماه از نقاط مختلف جهان

دوشنبه شب و یا بامداد (بسته به کشور محل سکونت) شاهد بی نظیرترین منظره از ماه بوده ایم. این پدیده که هر ۷۰ سال یکبار روی می دهد به پدیده supermoon  ( ابرماه) شهرت یافته است. در این حالت ماه در درخشان ترین، بزرگترین و نورانی ترین شکل خود ظاهر می شود، که مشاهده آن از سرتاسر کره زمین ممکن است.

تصاویر برتر پدیده ابرماه از نقاط مختلف جهان

به گزارش کلیک، شب گذشته، در بیشتر کشورها بسیاری از ساکنین این کره خاکی خیره به آسمان به نظاره زیباترین پدیده در هفتاد سال اخیر پرداخته اند. supermoon ( ابرماه) که تصویری جادویی از ماه در شب را برای دوستداران این پدیده به نمایش گذاشته بود، حیرت بسیاری را برانگیخت.

ماه در این حالت که به گفته متخصصان علم ستاره شناسی، supermoon نام گرفته است؛ در روز ۱۴ ماه نوامبر بر کره زمین خودنمایی کرد که به اعتقاد کارشناسان ۱۴ درصد از حالت طبیعی خود در شرایط نرمال بزرگتر و ۳۰ درصد روشن تر بوده است.

برای بسیاری بروز این پدیده سوالاتی را بوجود آورده است که می توان به مهم ترین آن پاسخ داد. ابرماه در چه شرایطی روی می دهد. با توجه به گردش ماه به دور زمین و با تصور این موضوع که این حرکت به صورت دایره وار انجام نمیشود بلکه ماه در مداری بیضی به دور زمین میچرخد. در این گردش فاصله‌اش تا زمین متفاوت است. کارشناسان این فاصله را در نزدیک‌ترین حالت، ۳۵۶٬۵۰۰ کیلومتر، و در دورترین فاصله، ۴۰۶٬۷۰۰ کیلومتر از زمین محاسبه کرده اند. در پدیده supermoon ماه نزدیک ترین فاصله خود با زمین را طی میکند که به زیباترین شکل خود ظاهر می شود.

در شب گذشته شبکه های مجازی نیز از این پدیده غافل نبوده اند و بسیاری با تصویربرداری های گوناگون به ثبت این واقعه تماشایی در سرتاسر جهان با هشتگ supermoon2016 پرداخته اند.

در ادامه به تماشای تعدادی از منتخب این تصاویر از سراسر جهان می پردازیم.

پکن - چین

beijing-china

گلستونبری - انگلیس

glastonbury-england

نیویورک

new-york-new-york

هاناو - آلمان

hanau-germany

لندن-انگلیس

london-england

پکن - چین

۴

ارسال نظر