بسته شدن خود به خود بند کفش های هوشمند نایک

بستن بند کفش ها و اصرار آن ها به در هم پیچیده شدن همیشه دردسر بوده است. اما دیروز در کنفرانسی در شهر نیویورک شرکت نایکی اعلام کرد کفش هایی را وارد بازار می کند که بند آن ها خود به خود بسته می شود.

بسته شدن خود به خود بند کفش های هوشمند نایک

به گزارش کلیک، این کفش ها هایپرادپت ۱ (HyperAdapt 1.0) نام دارد و امسال به بازار می آید. بند های هایپرادپت به شکل همیشگی و قدیمی نیست بلکه این کفش دارای محرک های توکاری است که به همراه حسگر های فشار کفش و زبانه آن را با شکل پای شما مطابقت می دهند.

سرپرست این پروژه و مدیر نوآوری های نایکی، تیفانی بیرز، می گوید: وقتی کفش را به پا می کنید پاشنه شما با یک حسگر برخورد می کند و سیستم به صورت خودکار کفش را متناسب با پا سفت می کند. دو دکمه هم در کنار کفش وجود دارد که قابلیت شل یا سفت کردن کفش تا زمانی که به حالت مطلوب شخص برسد را ایجاد می کند.

هایپرادپت ۱ نقطه اوج سال ها تحقیق است و محصول فکر تینکر هتفیلد، طراح خط تولید محصولات شناخته شده نایکی ایر جوردن و نایکی ایر مکس است، کسی که بیش از پنج سال پیش با تیفانی بیرز و رییس نایکی، مارک پارکر، همراه شد تا روی کفش هایی کار کند که به صورت خودکار بسته می شوند.

ssssss

چالش اصلی کمینه کردن برق لازم برای روشن کردن، به کار انداختن و کنترل کفش بود. اولین آزمایش در قالب چکمه های اسنوبورد انجام شد. در سال ۲۰۰۹، نایکی حق اختراع سیستم بسته شدن خودکار بند به همراه سیستم محکم کردن که دور مچ پا سفت می شد را به نام خود ثبت کرد و در سال ۲۰۱۳ هتفیلد و بیرز تولید نمونه های آزمایشی واقعی را شروع کردند. استفاده از این تکنولوژی اولین بار بیست و یکم اکتبر سال گذشته اتفاق افتاد، وقتی نایکی کفش های دارای این سیستم را به تولید کنندگان فیلم بازگشت به آینده داد. پارکر می گوید: ما شروع به ساخت چیزی برای تخیل و داستان کردیم و سپس آن را به تکنولوژی و واقعیتی تبدیل کردیمکبه برای تمام ورزشکاران سودمند است.

هایپرادپت ۱ از نسخه سال گذشته بهتر و بیشتر دارای حالت ورزشی مورد نظر اولیه بیرز و هتفیلد است. بیرز ادعا می کند که این کفش ها به همراه از بین بردن مشکلات فشار و شل شدن کفش، موفقیتی برای نیاز های در حال تغییر ورزشکاران در طول فعالیت نیز هست. اخراع این محصول قدم بزرگی است زیرا پا ها در حین مسابقات زیر فشار بسیار زیادی هستند.

fvdfrg

به گفته هتفیلد این کفش ها که دارای یک چراغ درخشان در زیر آن به عنوان نقطه شارژ وایرلس و نشان دهنده سطح شارژ است، آخرین کفش های ورزشی نایکی که به صورت خودکار بسته می شوند نخواهند بود. او می گوید: این یک زمینه کاری جدید است و دنیایی را ممکن می سازد که در آن محصول همگام با تغییر ورزشکار تغییر می کند.

هایپرادپت ۱ در سه رنگ و به صورت انحصاری برای اعضای نایکی پلاس (Nike+)، نرم افزار تناسب اندام این شرکت، ارائه خواهد شد.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر