نیکون بهترین دوربین های کامپکت خود را معرفی کرد

نیکون شرکتی چند ملیتی است که مقر آن در توکیو پایتخت ژاپن قرار دارد. نیکون در زمینه تولید دوربین عکاسی و عدسی‌ های اپتیک فعال است.

نیکون بهترین دوربین های کامپکت خود را معرفی کرد

واحد تحقیقات نیکون همواره پیشتاز جدیدترین تکنولوژی‌ ها در طراحی و تولید ملزومات عکاسی از جمله موتورهای اولتراسونیک، نورسنجی سه‌بعدی، مدارهای پرسرعت و پردازنده‌ های قدرتمند موتور اتوفوکوس و آخرین تکنولوژی در زمینه اضافه نمودن ویدیوپروژکتور در آخرین تولیدات دوربین دیجیتال بوده‌ است. اما مدتی است این شرکت در بخش دوربین های کامپکت چندان فعال نبوده است. در نتیجه برای ورود مجدد به این حوزه، به اقدام در خور توجه دست زده است.
به گزارش کلیک، کاری که نیکون انجام داده این است که درون دوربین های با قابلیت تعویض لنز (ILC) را برداشته و آنها را به کمک لنزهای ثابت جایگذاری کرده است و بدین ترتیب به طرح های بیشتری دست یافته است. یکی از این طرح ها سری جدید DL دوربین های به لنز ثابت پریمیوم است که با دو کامپکت DL18-50 و DL24-85 و مگازوم 20x کار می کند.
این دو دوربین کامپکت به جز در موارد جزئی تقریبا مشابه هم هستند؛ به ویژه از نظر لنز که با توجه به نام گذاری این شباهت کاملا مشهود است. DL18-50 بیشتر مورد پسند علاقه مندان است. علت آن هم شاید این باشد که نیازی به فلش ندارد و همینطور پوشش نانوکریستالی شرکت ( به منظور به حداقل رساندن روشنایی خیره کننده و نامنظم) روی لنزهای 18-50mm f1.8-f2.8 با زوم کوتاه تر و قیمت 850 دلار ( قیمت واقعی آن 200 دلار بیشتر است؛ قیمت گذاری دیگری هنوز انجام نشده اما چیزی معادل با 600 پوند می باشد) نیز از دلایل محبوبیت این دوربین می باشد. طبق برنامه ریزی ها، این دوربین تا ماه ژوئن سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
DL18-50 دارای لنز با پهن ترین زاویه می باشد که به صورت کامپکت عرضه می شود و همین باعث شده که این دوربین در مقایسه با اکثر دوربین های کامپکت مصرفی برای عکاسی معماری مناسب تر باشد. شرکت نیکون آپشن های اصلاح اعواج را نیز به این دستگاه افزوده است. با این حال، لنز با ضخامت 50mm تقریبا f2.8 می باشد. در حالی که بسیاری از رقبا برای داشتن طول کانونی یا فوکال بلندتر در همان دیافراگم زوم اوت می کنند. به این معنی که در ضخامت 50 میلی متری کمی عریض تر می شوند. تنها یک اختلاف تقریبا 1/3-stop فقط وجود دارد که بسیار کم است. ضخامت 18-50mm به عنوان رنج فوکال بسیار خوب برای عکاسی خیابانی، پورتره های محیطی و لنداسکیپ ها محسوب می شود. علاوه بر این، این دوربین به خاطر داشتن حدود 20 فریم در ثانیه با روم اتوماتیک و قرار گرفتن در معرض خودکار ، بهترین اسپک های تصویر برداری پی در پی خود را به رخ رقبایش می کشد.

  • مشخصات مرسوم دوربین های DL
  • پردازشگر تصویر و سنسور: این دوربین ها دارای یک سنسور BSI CMOS یک اینچی 20.8 مگاپیکسلی با پردازشگر Expeed 6A برای طیف حساسیت 160-6400 یا ISO 12800 در رنج بسط یافته می باشد.
  • تثبیت تصویر: VR اپتیکال دو ردیابی. این دوربین در واقع به خاطر سیستم تثبیت optical-plus-electronic-for-movies (اپتیکال به علاوۀ الکترونیک برای فیلم ها) جزء برندسازی خود شرکت نیکون محسوب می شود.
  • لنز: این دوربین ها دارای لنزهای متفاوت هستند اما هر دو از یک دیافراگم حداکثری به اندازه f1.8-2.8 که در واقع یک حلقه دیافراگم دستی روی لنز می باشد و دیافراگم های 9 تیغه ایی برای هموارسازی نواحی دور از فوکوس برخوردارند. شرکت نیکون علاوه بر این برای محافظت از المان جلویی یک پوشش فلورینی به آن افزوده است و آنها فیلترهای screw-on را خواهند پذیرفت.
  • زوم خودکار: سیستم اوتوفوکوس ردیابی فاز هیبرید (171 پوئن) و کنتراست (105ناحیه) همانند اوتوفوکوس دوربین مدل Nikon 1 J5.
  • عملکرد: هر دو دوربین قادرند بیست فریم را در هر ثانیه با autofocus و autoexposure مداوم با رزولوشن کامل تصویربرداری کنند.
  • طراحی: هر دو دوربین دارای نمایاب الکترونی وارونه hot-shoe و آپشنال هستند. علاوه بر این هر دو مجهز به ال سی دی OLED flip-up و واژگون سه اینچی هستند.
  • ویدئو: پشتیبانی از رکورد ویدئو(Ultra HD 4K(3,840x2,160 در 30p و هم چنین اسلو موشن تقریبا 1,200fps با وجود رزولوشن 400x144. این دوربین ها دارای خروجی اچ دی ام آی، 4K frame grabs، time-lapse movie و موارد دیگر می باشد.
  • قابلیت اتصال: مجهز به بلوتوث برای اتصال وایرلس کم قدرت مقاوم به همراه NFC و وای فای.

منبع: cnet

ارسال نظر