بازگشت کنسول بازی نینتندو کلاسیک و فروش محدود باندل‌های آن

رسانه کلیک - ThinGeek یکی از وبسایت‌های فروش آنلاین کنسول‌های بازی، باندل‌های متنوع کنسول بازی نینتندو کلاسیک را بصورت محدود به فروش گذاشت.

بازگشت کنسول بازی نینتندو کلاسیک و فروش محدود باندل‌های آن

اخیرا یکی از وبسایت‌های فروش آنلاین اسباب بازی و کنسول‌های بازی، آفر‌های ویژه‌ای را برای فروش باندل‌های کنسول بازی نینتندو کلاسیک ارائه داده است که کاربران می‌توانند طی یک بازه زمانی محدود از این آفر‌های ویژه‌ استفاده کنند. در کنار وبسایت ThinGeek سایت GameStop نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که در یک همکاری مشترک با شرکت نینتندو، کنسول قدیمی و کلاسیک نینتندو و باندل‌های آن را از طریق آفر‌های ویژه‌ای که در آینده اعلام خواهد شد، به فروش خواهد رساند. وبسایت ThinGeek ضمن ارائه این آفر‌ها به محدود بودن فروش آن‌ها اشاره کرد و گفت: باندل‌های کنسول بازی نینتندو کلاسیک فقط تا یک آگوست ۲۰۱۷ برای فروش قرار گرفته خواهند شد. علت این محدودیت به تولید محدود باندل‌های این کنسول توسط شرکت سازنده بر می‌گردد. قطعا بسیاری از گیمر‌ها با کنسول NES نینتندو خاطره‌های زیادی دارند. نسخه مینی این کنسول با نام NES Classic Edition سال گذشته همراه با ۳۰ بازی کلاسیک با قیمت ۶۰ دلار معرفی و عرضه شد. این کنسول که ابعاد بسیار کوچکی دارد، از پورت HDMI بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از کابل HDMI آن را به تلویزیون وصل کرد. همچنین در بسته این کنسول یک کنترلر هم دقیقا شبیه به کنترلر اصلی کنسول NES دیده می‌شود.

4th pic

حال وبسایت ThinGeek باندل‌هایی را از این کنسول برای فروش به نمایش گذاشته است که هر باندل همراه با آیتم‌ها و کامپوننت‌های ویژه‌ای تقدیم خریدار خواهد شد. در حالی که قیمت خود کنسول نینتندو کلاسیک ۶۰ دلار است قیمت این باندل‌ها از ۱۳۹ دلار شروع و تا ۲۱۹ دلار ادامه پیدا می‌کند. تقاوت در قیمت‌ها فقط به دلیل داشتن آیتم‌های متنوع این باندل‌ها است.سال گذشته در ماه سپتامبر کمپانی ژاپنی نینتندو که از باسابقه‌ترین تولید کنندگان کنسول بازی در جهان می‌باشد، غافل‌گیری بزرگی برای طرفداران خود داشت. این شرکت با معرفی کنسول کلاسیک NES خاطرات خوش بسیاری از گیمرها را زنده کرد و دوست داران بازی‌های قدیمی نینتندو بی‌صبرانه منتظر عرضه آن بودند.کنسول کلاسیک NES سال گذشته عرضه شد و در دسترس خریداران قرار گرفت. این کنسول که در واقع نسخه‌ای کوچک و جمع و جور از NES اصلی نینتندو به حساب می‌آید، شامل تعدادی ثابت از بازی‌های قدیمی این کنسول دوست داشتنی بوده و مطمئناً می‌تواند نوستالژی بسیار خوبی برای گیمرهای نسبتاً کهنه کار باشد. البته گیمرهای جوان‌تر و کم و سن و سال‌تر نیز که این روزها در تب گرافیک و جنبه‌های سینمایی بازی‌ها گرفتار شده‌اند، می‌توانند با امتحان کردن این کنسول، طعم گیم پلی خالص بازی‌های قدیمی را بچشند.

نینتندو کلاسیک

NES: Nintendo Entertainment System سیستم سرگرمی نینتندو که گاهی به سادگی نینتندو ۸ نیز نامیده می‌شود؛ یک کنسول بازی ۸ بیتی است که اولین بار در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط شرکت ژاپنی نینتندو با نام‌های فمیکام (Famicom) و Family Computer در ژاپن و سایر نقاط آسیا و با نام Nintendo Entertainment System در آمریکا و اروپا عرضه شد. این محصول بزرگترین عامل موفقیت مجدد بازی‌های رایانه‌ای پس از رکود نسبی این صنعت در سال ۱۹۸۳ محسوب می‌شود. دستگاه NES در ایران به اشتباه بیش تر با نام «میکرو» یا «میکرو جنیوس» شناخته می‌شد که در واقع نام یک محصول تایوانی مبتنی بر استانداردهای NES بود.این محصول با اینکه از لحاظ فنی کمی از سگا مسترسیستم ضعیف تر بود اما سلطه ی کامل این محصول(ان ای اس)در بازار جهانی مانع موفقیت مسترسیستم شد.

3th pic

در خبر دیگری از دنیای کنسول‌های بازی نینتندو،فروشگاه Walmart ممکن است تمامی پیش خریدهای خود برای کنسول SNES Classic Edition را لغو کند. فروشگاه Walmart اخیرا شروع به پیش فروش کنسول بسیار موردانتظار SNES Classic Edition کرده بود و با توجه به تعداد فراوان طرفداران نینتندو و علاقه‌مندان به بازی‌های کلاسیک، تنها در عرض چند دقیقه تمام ظرفیت پیش فروش فروشگاه به اتمام رسید. با این وجود برخی رسانه‌ها از ابتدا پیش‌بینی کردند که احتمالا این تصمیم Walmart عاقبت خوشی نخواهد داشت.هنگام پیش فروش محدود محصولات همیشه این احتمال وجود دارد که به دلیل اشتباهات داخلی یا پیش فروش بیش از اندازه برخی یا حتی تمامی سفارشات لغو شوند. به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده و اولین نوبت پیش فروش کنسول SNES Classic Edition در Walmart با این مشکل مواجه خواهد شد. به نظر می‌رسد Walmart برای پیش فروش کنسول با مشکل مواجه شده و به علت مشکلات سیستم، امکان پیش خرید زودتر از موعود برای مردم فعال شده است. نکته بدتر اینکه این کارمند در قسمتی از مکالمه خود گفته است که تمامی سفارشات کنسول لغو شده است. وب‌سایت Polygon هم در مکالمه‌ای با خدمات مشتری فروشگاه پاسخی مشابه را دریافت کرده، با این حال هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی Walmart در مورد لغو پیش خریدها منتشر نشده است.در همین حال، بسیاری از خریداران به دنبال پیگیری وضعیت سفارشات خود هستند و سفارش برخی هم بلافاصله لغو شده است که البته مورد دوم می‌تواند به مشکلات تراکنش مالی یا اطلاعات ارسال مربوط باشد. سفارش برخی دیگر هم روی حالت در دست بررسی باقی مانده است. امید می‌رود Walmart به زودی تکلیف مردم را پیرامون این پیش فروش جنجالی مشخص کند.کنسول SNES Classic Edition در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) عرضه خواهد شد و چندین عدد از بهترین بازی‌های کنسول سوپر نینتندو کلاسیک (از جمله بازی Star Fox 2 که هرگز منتشر نشد) را به بازیکنان ارایه خواهد داد. نینتندو قول داده تعداد بیشتری SNES Classic Edition تولید کند تا همه بتوانند به این کنسول دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر