نینتندو بیش از 700 میلیون کنسول بازی فروخت

رسانه کلیک - بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده، بیش از 700 میلیون دستگاه از کنسول های بازی شرکت نینتندو از سال میلادی 1983 تا به امروز در سراسر جهان به فروش رسیده که رقم قابل توجهی است.

نینتندو بیش از 700 میلیون کنسول بازی فروخت

هیچ شکی نیست که بخشی از صنعت بازی های ویدیویی به کمک شرکت بزرگ و نامدار نینتندو شکل گرفته و این شرکت ژاپنی به لطف خلق، ساخت و توسعه کنسول های متعدد و عناوین مختلف نقش به سزایی در این حوزه را ایفا کرده است.

زمانی که هیچ اثری از کنسول های شرکت مایکروسافت و سونی به نام های ایکس باکس و پلی استیشن نبود و رقابت کنسول ها صرفا به دستگاه هایی همچون آتاری، سگا و NES محدود می شد، این شرکت بزرگ نینتندو بود که با ساخت، توسعه و عرضه کنسول های بازی به صورت خانگی و دستی رنگ و بوی تازه ای به صنعت بازی های ویدیویی بخشید و به مرور زمان و با رشد چشمگیر صنعت تکنولوژی، کم کم جایگاه اصلی و واقعی خود را به شرکت های سونی و مایکروسافت واگذار کرد و از تیتر اصلی رسانه های حوزه بازی های ویدیویی فاصله گرفت.

در طول سی و پنج سال اخیر، شرکت نینتندو بیش از 700 میلیون کنسول بازی فروخته است!

با این حال، هنوز هم کنسول دستی Nintendo DS با میزان فروش بیش از 154.02 میلیون دستگاه در صدر پرفروش ترین کنسول ها در تاریخ صنعت بازی های ویدیویی قرار دارد. اما این بدان معنا نیست که سایر کنسول های بازی شرکت نینتندو فروش بسیار رضایت بخش و زیادی را تجربه نکرده اند چرا که به تازگی وب سایت معتبر GamesIndustry.biz تحقیقاتی در رابطه با میزان فروش کنسول های بازی این شرکت انجام داده که نتایج این بررسی قطعا شما را شگفت زده می کند.

بنا بر گزارش وب سایت یاد شده، از سال میلادی 1983 که شرکت نینتندو اولین کنسول خود را تحت عنوان Nintendo Entertainment System روانه بازار کرد، بیش از 700 میلیون دستگاه از کنسول های شرکت نینتندو در سراسر دنیا به فروش رسیده که البته میزان فروش کنسول های Virtual Boy و NES Classic در این گزارش در نظر گرفته نشده است.

به طور دقیق تر، شرکت بزرگ نینتندو در طول این 35 سال بالغ بر 300.54 میلیون کنسول بازی خانگی و بیش از 427.11 میلیون کنسول بازی دستی توسعه داده و به بازار عرضه کرده است که جمع این دو از فروش 727.65 میلیونی کنسول های بازی این شرکت در این بازه زمانی طولانی خبر می دهد.

Nintendo DS و GameCube به ترتیب بهترین و بدترین کنسول نینتندو برشمرده می شوند!

نکته جالب گزارش این است که کنسول بازی دستی Nintendo DS همچنان به عنوان پرفروش ترین کنسول تاریخ صنعت بازی های ویدیویی و شرکت نینتندو به شمار می رود. از طرفی دیگر، کنسول GameCube یا همان «مکعب بازی» با توجه به طول عمر ، پایین ترین فروش را به خود اختصاص داده و شرکت نینتندو در نهایت موفق به فروش 27.74 میلیون دستگاه از آن شده است که در مقایسه با فروش سایر کنسول ها و در نظر گرفتن طول عمر آن ها، رقم بسیار پایینی محسوب می شود.

همچنین، جدیدترین کنسول بازی و هیبریدی شرکت نینتندو به نام Nintendo Switch که کمتر از دو سال از عرضه آن می گذرد، بالغ بر 19.67 میلیون دستگاه فروش داشته است.

در ادامه به صورت جداگانه می توانید از میزان فروش کنسول های بازی شرکت نینتندو سوییچ مطلع شوید. توجه داشته باشید که ترتیب اسامی کنسول ها در فهرست زیر بر اساس زمان انتشار آن ها صورت گرفته است.

کنسول بازی خانگی:

  • Nintendo Switch - میزان فروش: 19.67 میلیون دستگاه
  • Wii U - میزان فروش: 13.56 میلیون دستگاه
  • Wii - میزان فروش: 101.63 میلیون دستگاه
  • GameCube - میزان فروش: 27.74 میلیون دستگاه
  • Nintendo 64 - میزان فروش: 32.93 میلیون دستگاه
  • Super Nintendo Entertainment System - میزان فروش: 49.10 میلیون دستگاه
  • Nintendo Entertainment System/Famicom - میزان فروش: 61.91 میلیون دستگاه

کنسول بازی دستی:

  • Nintendo 3DS - میزان فروش: 72.89 میلیون دستگاه
  • Nintendo DS - میزان فروش: 154.02 میلیون دستگاه
  • GameBoy Advance - میزان فروش: 81.51 میلیون دستگاه
  • GameBoy (includes GameBoy Color) - میزان فروش: 119.69 میلیون دستگاه

همانطور که مشاهده کردید، میزان فروش کنسول های NES Classic و Virtual Boy در این گزارش در نظر گرفته نشده است. هرچند، به نظر می رسد میزان فروش کنسول Virtual Boy از مرز یک میلیون دستگاه عبور نکرده و هم اکنون چیزی در حدود 770 هزار واحد از آن فروخته شده است.

اما در خصوص کنسول مینی NES Classic شرایط کمی متفاوت بوده و این دستگاه به دلیل آنکه در روز هفتم مرداد ماه امسال (29 جولای سال جاری میلادی)، در بررسی ها و تحقیقات وب سایت GamesIndustry.biz نقشی نداشته است. لازم به ذکر است که این کنسول کوچک و کلاسیک که هم اکنون با قیمت 60 دلاری به فروش می رسد، در ماه ژوئن توانست لقب پرفروش ترین کنسول ماه در ایالات متحده آمریکا را به نام خود ثبت کند و از حیث تعداد، پرفروش ترین کنسول ماه ژوئن شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اسامی پرفروش ترین کنسول ها و بازی ها در ماه ژوئن امسال، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با فروش فوق العاده و باورنکردنی کنسول های بازی شرکت نینتندو چیست؟ آیا شما در طول این سی و پنج سال از کنسول های این شرکت استفاده کرده اید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر