Nintendo Labo همان واقعیت مجازی است؟

رسانه کلیک - شرکت نینتندو پس از رونمایی از محصول Nintendo Labo سوال های گوناگون و مبهمی را در زمینه ارتباط لابو با تکنولوژی واقعیت مجازی در ذهن کاربران کنسول سوییچ ایجاد کرده است.

Nintendo Labo همان واقعیت مجازی است؟

واقعیت مجازی یکی از بهترین و جالب ترین تکنولوژی چند سال اخیر صنعت گیم به شمار می رود که مفهوم تازه ای به دنیای گیم و سرگرمی بخشیده و بازیکنان را به صورت واقعی وارد دنیای مجازی می کند و تجربه منحصر به فردی را برای آن ها به همراه دارد؛ به طوری که تمامی تصاویر و ویدیوها به نحوی به نمایش گذاشته می شود که دقیقا مشابه دنیای واقعیت بوده و کاربران تمام و کمال آن ها را حس می کنند.

این تکنولوژی به لطف ایده خلاقانه فورا نظر کاربران و علاقه مندان را به خود جلب کرد و طولی نکشید که غالب شرکت های مشهور دنیا فعالیت خود را برای ساخت و توسعه انواع هدست های واقعیت مجازی آغاز کردند. سرانجام، در حال حاضر بیش از یک سال از عرضه عمومی هدست واقعیت مجازی شرکت پرآوازه سونی به نام PlayStation VR می گذرد و این دستگاه به دلیل بهره مندی از تکنولوژی مهیج و جنجالی به خوبی مورد استقبال بازیکنان و گیمرهای سراسر دنیا قرار گرفته و عده زیادی از دارندگان کنسول پلی استیشن 4 را به خود مشغول کرده است.

در این میان، کاربران و دارندگان کنسول جدید نینتندو سوییچ نیز چندان به بهره مندی از هدست واقعیت مجازی بی رغبت نبوده و خواستار پشتیبانی دستگاه خود از این تکنولوژی دوست داشتنی هستند. حال که نینتندو دوران عرضه کنسول سوییچ را با موفقیت هر چه تمام پشت سر گذاشته و با انتشار به‌روز رسانی های متعدد به غالب مشکلات و ایرادات دستگاه و فروشگاه eShop خاتمه داده و ویژگی های کاربردی زیادی به آن اضافه کرده است، هم اکنون زمان مناسب برای پاسخ دهی به نیاز و فراهم سازی خواسته بازیکنان و کاربران است.

از این رو، مدتی پیش شرکت ژاپنی نینتندو از لوازم جانبی جالب و منحصر به فرد کنسول جدید خود یعنی سوییچ رونمایی کرد که با لوازم جانبی سایر کنسول ها کاملا متفاوت بوده و بیشتر شبیه کاردستی های مدرن و امروزی به سبک نینتندویی است! این لوازم جانبی که تحت عنوان Nintendo Labo شناخته می شود، متشکل از کاغذهای مقوایی بوده که بازیکنان با اتصال قطعات مختلف کاغذها به یکدیگر و ادغام آن ها با دستگاه و کنترلر نینتندو سوییچ، وارد دنیای جدید بازی و سرگرمی می شوند که یک گام فراتر از تجربه بازی های کلاسیک به شیوه همیشگی است.

محصول Nintendo Labo

پس از رونمایی از محصول Nintendo Labo عده ای تحلیل گران صعنت گیم این اقدام نینتندو را پاسخی به تکنولوژی واقعیت مجازی دانستند. گفتنی است، هر شخص با اولین نگاه از لوازم جانبی «نینتندو لابو»، تصور متفاوتی از آن برداشت می کند، لیکن در مجموع این دستگاه کاغذی یک محصول جدید و خلاقانه ای است که به نظر می رسد مختص دارندگان کنسول های نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده و آن ها را برای مدت طولانی سرگرم خواهد کرد.

با این وجود، آقای Reggie Fils-Aimé، رئیس ارشد شعبه ایالات متحده آمریکا شرکت نینتندو، به تصور و عقیده تحلیل گران و بازیکنان در رابطه با محصول Nintendo Labo واکنش نشان داد و اظهار داشت که ساخت و توسعه این لوازم جانبی تازه سوییچ به معنای آغاز رقابت با تکنولوژی واقعیت مجازی نیست. وی در جدیدترین گفت و گوی خود اعلام کرد: «ساخت و توسعه نینتندو لابو به معنی نوعی پاسخ رقابتی به تکنولوژی واقعیت مجازی نیست، بلکه این دستگاه یک محصول کاملا غیره منتظره و منحصر به فردی است. ما یقین داریم هر بازیکن به شیوه و روش خاص خود از این محصول استفاده می کند که این موضوع از دیدگاه ما فوق العاده است».

بر اساس اظهارات اخیر آقای Reggie Fils-Aimé، به نظر می رسد شرکت ژاپنی نینتندو کماکان قصد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در کنسول سوییچ را ندارد و حتی محصول جدید و خلاقانه آن یعنی Nintendo Labo با این تکنولوژی کاملا متفاوت است. با این حال، برخی از تحلیل گران همچنان ادعا می کنند که سرانجام نینتندو به سمت واقعیت مجازی می رود و در آینده نه چندان دور، شاهد ساخت و عرضه اولین هدست واقعیت مجازی کنسول سوییچ هستیم.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با محصول Nintendo Labo چیست؟ به نظر شما، چه آینده ای در انتظار نینتندو لابو است؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر