مدیر عامل شرکت نینتندو عوض شد

رسانه کلیک – طی جلسه ارائه گزارش درآمد مالی نینتندو، پس از برکناری «تاتسیو کیمیشیما»، آقای «شونتارو فوروکاوا» به عنوان مدیر عامل شرکت نینتندو انتخاب شد.

مدیر عامل شرکت نینتندو عوض شد

شرکت نامدار و پرآوازه نینتندو در سال میلادی 2017 یکی از بهترین دوران چندین ساله اخیر خود را تجربه کرد. این شرکت در ماه مارس سال گذشته میلادی با ساخت و عرضه کنسول جدید هیبریدی خود تحت عنوان نینتندو سوییچ به عنوان رقیب اصلی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در صحنه حاضر شد و به لطف انتشار بازی های بی نظیر و پرطرفداری همچون The Legend of Zelda: Breath of the Wild و سوپر ماریو ادیسه و غیره، به موفقیت و فروش قابل توجهی دست یافت.

فروش این کنسول هیبریدی در ماه های ابتدایی انتشارش حتی از انتظارات و پیش بینی های مدیران و سهام داران شرکت نینتندو نیز فراتر بود، به طوری که بنا به گزارش موسسه های آماری و تحلیل گران، این کنسول طی چند ماه متوالی با غلبه بر حریفان در صدر جدول پرفروش ترین کنسول های بازی در ایالات متحده آمریکا قرار داشت و فروش آن از میزان فروش کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بیشتر بود.

همین موضوع باعث شد تا شرکت نینتندو برنامه ها و سیاست های تازه ای را برای ادامه این روند اتخاذ کند و با ایجاد تغییرات در بخش های مدیریتی، فراهم سازی قابلیت ها و ویژگی های کاربردی برای کاربران و بازیکنان، انتشار بازی های مهیج و مفرح و ایجاد سرویس های اشتراکی در شبکه eShop همچنان به فروش چشمگیر این کنسول ادامه دهد.

حال، این شرکت به تازگی طی جلسه با مدیران و سهام داران گزارش مالی چند ماهه اخیر خود را ارائه کرد. جدا از بحث میزان فروش، درآمد و سوددهی، به نظر می رسد دوران ریاست آقای تاتسیو کیمیشیما (Tatsumi Kimishima)، مدیر عامل کنونی شرکت نینتندو، به زودی به پایان می رسد و نینتندو از افراد جوان تری برای مدیریت شرکت خود استفاده می کند.

مدیر عامل شرکت نینتندو

بر اساس جدیدترین بیانیه شرکت نینتندو، آقای تاتسیو کیمیشیما پس از سه سال فعالیت در سمت ریاست کل، در روز 7 تیر ماه سال 97 (28 ژوئن سال جاری میلادی) بازنشسته می شود. بدین ترتیب، با برکناری کیمیشیما، آقای شونتارو فوروکاوا ( Shuntaro Furukawa )، به عنوان مدیر عامل شرکت نینتندو معرفی شد و از این پس کارهایی مدیریتی شرکت به ایشان محول می شود و تصمیمات وی مسیر جدید کنسول نینتندو سوییچ را مشخص خواهد کرد.

شونتارو فوروکاوا در سال میلادی 1994 به شرکت نینتندو پیوست و تا به امروز در بخش ها و سمت های مختلف این شرکت مشغول به کار بوده و در حال حاضر بخش بازاریابی جهانی نینتندو را اداره می کند. به علاوه، از سوابق و سمت های مهم ایشان می توان به سمت مدیر خارجی شرکت Pokémon و مدیر عامل اجرایی نینتندو اشاره کرد.

هرچند، شرکت نینتندو علت برکناری آقای تاتسیو کیمیشیما را صراحتا مشخص نکرده است، اما این شرکت در گذشته بارها و بارها اعلام کرده بود که به دنبال جایگزینی افراد جوان تری در سمت های مدیریتی خود است. به بیانی دیگر، دلیل اصلی انتخاب آقای شونتارو فوروکاوا به عنوان مدیر عامل شرکت نینتندو، سن وی است.

آقای شونتارو فوروکاوا در سال میلادی 1974 متولد شد و در سن 46 سالگی برای اولین بار در سمت مدیر عامل شرکت نینتندو خدمت خواهد کرد. این در حالی است که تاتسیو کیمیشیما در اوایل ماه جاری وارد سن 68 سالگی شد و ظاهرا همین موضوع یکی از دلایل اصلی و مهم برکناری ایشان بوده است.

با روی کار آمدن نیروهای جوان، بدون شک شرکت نینتندو با انرژی و انگیزه بیشتری در جهت خواسته های بازیکنان گام بر می دارد و با این اقدام اختلاف سنی کاربران و مدیران این شرکت نیز کاهش می یابد و ارتباط خوب و مناسبی میان این دو گروه ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت نینتندو

البته نباید منکر سیاست های صحیح و عملکرد فوق العاده آقای تاتسیو کیمیشیما در بخش مدیریتی شرکت نینتندو شد. زمانی که وی برای اولین بار در سال میلادی 2015 ریاست این شرکت را برعهده گرفت، پروژه ساخت و توسعه کنسول جدید هیبریدی نینتندو سوییچ نیز کلید خورد و بر خلاف عملکرد ضعیف کنسول های پیشین این شرکت، در حال حاضر کنسول سوییچ به عنوان یکی از کنسول های برتر جهان شناخته می شود و پا به پای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 جلو می رود.

به علاوه، در این مدت کوتاه ریاست آقای تاتسیو کیمیشیما شاهد انتشار بازی های خارق العاده و پرطرفدار زیادی بر روی کنسول نینتندو سوییچ بودیم که مسلما در موفقیت و افزایش سوددهی این شرکت بی تاثیر نبوده است.

فارغ از بحث برکناری آقای تاتسیو کیمیشیما و روی کار آمدن شونتارو فوروکاوا، گزارش مالی چند ماه اخیر شرکت نینتندو نشان از عملکرد و فروش بی نظیر بازی سوپر ماریو ادیسه می دهد. گفته شده عنوان ویدیویی محبوب Super Mario Odyssey که در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی به دست طرفداران و گیمرها رسید، از زمان انتشارش تا به امروز بیش از 10.4 میلیون نسخه فروش داشته است. این آمار و ارقام در مقایسه با بازی های نامدار و مشهور کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن، رقم قابل توجهی به شمار می رود.

از طرف دیگر، متاسفانه جدیدترین گزارش مالی نینتندو تنها درآمد این شرکت تا پایان روز یازدهم فروردین ماه سال 97 (31 مارس سال جاری میلادی) را پوشش می دهد. بدین ترتیب، با توجه به اینکه کمتر از یک هفته از انتشار سخت افزارNintendo Labo می گذرد، گزارش مذکور شامل فروش این محصول جدید نمی شود و باید متتظر ارائه گزارش های مالی آینده این شرکت باشیم.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با برکناری آقای تاتسیو کیمیشیما از سمت مدیر عامل شرکت نینتندو چیست؟ به نظر شما، شونتارو فوروکاوا می تواند موفقیت های بیشتری را برای نینتندو رقم زند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید

ارسال نظر