بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ قابلیت‌های زیادی را به کنسول اضافه می‌کند

رسانه کلیک - شرکت نینتندو بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ را منتشر کرد که به لطف آن قابلیت ها و ویژگی های جدیدی از جمله ضبط ویدیو به کنسول اضافه شده است.

بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ قابلیت‌های زیادی را به کنسول اضافه می‌کند

با گذشت زمان، پشتیبانی شرکت نینتندو از کنسول فوق العاده خود یعنی نینتندو سوییچ بیشتر شده و بروز رسانی های متعددی برای این دستگاه از جانب سازندگان منتشر می شود. حال بر اساس جدیدترین خبرهای صنعت بازی های ویدیویی، شرکت نینتندو اعلام کرده است که بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ هم اکنون در دسترس کاربران و دارندگان این کنسول قرار گرفته است که پس از دریافت و نصب آن، قابلیت ها و ویژگی های قابل توجه ای به دستگاه اضافه می شود.

بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ جز بروز رسانی های بزرگ این کنسول به شمار می رود که این بار بر روی رفع مشکلات دستگاه و بهبود پایداری و عملکرد دستگاه تمرکز نکرده و مملو از ویژگی های جدیدی است. از بزرگ ترین ویژگی های جدید این بروز رسانی می توان به قابلیت ضبط ویدیو و امکان انتقال دیتا و اطلاعات به سیستم جدید اشاره کرد.

در این بروز رسانی، شما کاربران و دارندگان کنسول نینتندو سوییچ می توانید با فشردن دکمه ضبط ویدیو، ۳۰ ثانیه گذشته از آنچه که در صفحه نمایش مشاهده کردید را ضبط و در آلبوم شخصی خود ذخیره کنید. سپس می توانید به آلبوم مورد نظر مراجعه کرده و تغییراتی از قبیل برش (Crop) و غیره در ویدیو ضبط شده ایجاد نمایید و در نهایت آن را در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک و توییتر با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید.

البته باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر تعداد کمی از عناوین ویدیویی کنسول نینتندو سوییچ از ضبط ویدیو پشتیبانی می کنند و این عناوین تنها به چهار بازی مشهور به نام های The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Mario Kart 8 Deluxe، Arms و Splatoon 2 خلاصه می شود. اگرچه عنوان Mario Kart 8 هنوز از این ویژگی پشتیبانی نمی کند و نیازمند بروز رسانی جدیدی است.

بر اساس اطلاعیه های کانال اطلاع رسانی کنسول نینتندو سوییج، پشتیبانی از ویژگی ضبط ویدیو در نسخه ۱٫۳٫۰ بازی Mario Kart 8 Deluxe به آن اضافه می شود. این در حالیست که نسخه کنونی بازی ۱٫۲٫۱ است. از این رو قطعا این بازی مسابقه ای مهیج و دوست داشتنی در آینده نه چندان دور از ویژگی ضبط ویدیو پشتیبانی می کند. شرکت نینتندو قول داده که در آینده امکان ضبط ویدیو را در بازی های ویدیویی زیادی فراهم کند.

بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ این است که کاربران از این پس می توانند دیتا و اطلاعات شخصی خود مانند سیو و خرید بازی ها و موارد دیگر را از یک کنسول به کنسول دیگر انتقال دهند. لازم ذکر است که برای انتقال دیتا هر دو کنسول باید به نسخه ۴٫۰٫۰ بروز رسانی شده باشند. در غیر این صورت، هیچگونه اطلاعاتی میان دو دستگاه رد و بدل نمی شود.

به نظر می رسد این ویژگی بیشتر برای مهاجرت دائمی کاربران به نینتندو سوییچ جدید است چرا که پس از تکمیل فرآیند انتقال دیتاها، تمامی اطلاعات شما از قبیل نرم افزارها و بازی های خریداری شده به کنسول جدید انتقال یافته و امکان دسترسی به آن ها در کنسول نسخت (اصلی) وجود ندارد. اگرچه وجود چنین قانون و سیاستی دور از انتظار هم نیست و این اقدام به منظور جلوگیری از عدم رعایت کپی رایت و انتشار غیرقانونی بازی ها صورت گرفته است. جهت مطالعه آموزش و قوانین انتقال دیتا از سوییچ به سوییچ دیگر، به وب سایت رسمی شرکت نینتندو مراجعه کنید.

به علاوه، بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ آیکون های جدیدی را برای کاربران دو بازی Super Mario Odyssey و Breath of the Wild به همراه آورده است که گزینه های بیشتری جهت شخصی سازی به بازیکنان ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی جدید این بروز رسانی می توان به امکان پیش خرید و پیش دانلود عناوین ویدیویی از فروشگاه eShop اشاره کرد. به عبارت دیگر، از این پس می توانید بازی های مورد علاقه خود را پیش خرید و چند روز مانده به زمان انتشار، محتویات و دیتا آن ها را از طریق فروشگاه eShop دریافت کنید تا در روز انتشار وقت خود را صرف دانلود بازی نکنید و فورا به تجربه آن ها بپردازید. این ویژگی مکمل و تکمیل کننده بروز رسانی قبلی است که در طی آن تب جدیدی مربوط به فروش ویژه (تخفیف) به فروشگاه eShop اضافه شد.

همچنین در بروز رسانی ۴٫۰ نینتندو سوییچ هرگز از اخبار این کنسول بی خبر نمی مانید! در این آپدیت، اخبار و سایر اطلاعیه ها از طریق کانال رسمی نینتندو به شما اطلاع داده می شود و شما در جریان تمامی اتفاقات می گذارد. البته اگر تمایل زیادی به مطالعه اخبار ندارید، می توانید این ویژگی را در کنسول خود غیرفعال کنید.

دیگر ویژگی جالب این بروز رسانی Match Version with Local Users نام دارد و همان طور که اسم آن پیداست، این ویژگیآخرین و جدیدترین نسخه تمامی عناوین ویدیویی را به صورت خودکار دریافت و نصب می کند. این ویژگی کار را برای افرادی که چندین پروفایل را در یک سیستم ایجاد کرده اند، راحت تر می کند.

در نهایت، سازندگان در این بروز رسانی تغییراتی را هم در زمینه اتصال بی سیم ایجاد کرده اند. کاربران و دارندگان این کنسول می دانند که تمامی شبکه هایی که از امنیت TKIP استفاده می کنند، در کنسول نمایش داده نمی شوند. حال به لطف بروز رسانی شماره ۴٫۰، این مشکل برطرف شده و این شبکه ها به رنگ خاکستری قابل مشاهده هستند.

در پایان، بهتر است بدانید کنسول نینتندو سوییچ از کنسول های نسل هشتم دو شرکت مایکروسافت و سونی به نام های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ سبقت گرفته و به مدت دو ماهی متوالی، فروش بیشتری نسبت به کنسول های مذکور داشته است. فروش این دستگاه هنوز هم متوقف نشده و مورد توجه اغلب بازیکنان و گیمرها قرار گرفته است. از این رو، در حال حاضر لقب پرفروش ترین کنسول دو ماه اخیر ایالات متحده آمریکا به کنسول جدید Nintendo Switch داده شده است. البته نینتندو سوییچ این موفقیت را مدیون عرضه بازی های محبوب Splatoon 2، Mario Kart 8 و Legend of Zelda: Breath of the Wild است. برای مشاهده جزئیات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

ارسال نظر