چرا سهامداران اپل را به دفتر مرکزی این شرکت راه نمی دهند؟

رسانه کلیک - دفتر مرکزی اپل در سال 2017 بعد از چندین سال تغییر محل داد. هزینه ساخت مقر جدید این شرکت که به سفینه فضایی اپل معروف است، نزدیک به 5 میلیارد دلار تخمین زده شد. این شرکت از ورود سهامداران خود به ساختمان مرکزی اپل پارک جلوگیری می کند.

چرا سهامداران اپل را به دفتر مرکزی این شرکت راه نمی دهند؟

سهامداران اپل به تازگی در جلسه سالانه خود موفق به بازدید از تئاتر استیو جابز در دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو شدند. مقر جدید این شرکت که به عنوان سفینه فضایی و یا اپل پارک شناخته می شود، با هزینه ای نزدیک به 5 میلیارد دلار ساخته شده است. با اینکه سهامداران وارد اپل پارک شده اند، ولی از ورود آن ها به ساختمان اصلی ممانعت شد.

بعد از چنین رویدادی، یکی از سرمایه گذاران زمان ورود خود به ساختمان اصلی دفتر مرکزی اپل را از تیم کوک جویا می شود. مدیرعامل اپل در پاسخ از عبارت «احتمالا هیچ وقت» استفاده می کند و علت چنین پاسخی را مربوط به محصولات در حال توسعه در این مرکز می داند. تیم کوک در این رابطه گفت:

ما به علت وجود تجهیزات و دستگاه های محرمانه زیاد در ساختمان اصلی، نمی توانیم به سهامداران اجازه ورود دهیم. یکی از مشکلات اصلی سال های اخیر، افشاگری های منابع مختلف در رابطه با محصولات است.

در گذشته نیز طراح ارشد اپل، جانی آیو اعلام کرده بود که دفتر مرکزی اپل برای تمامی افراد طراحی نمی شود و تنها برخی اجازه ورود به آن را دارند. در حالت کلی تنها کارمندان اپل با نشان مخصوص می توانند وارد ساختمان اصلی اپل پارک شوند.

اگر فردی به دفتر مرکزی اپل مراجعه کند، امکان گشت و گذار در آن را نخواهد داشت. به تازگی برخی از کارمندان این کمپانی، تصاویری را از ساختمان اصلی و مرکزی اپل پارک در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بودند که خیلی سریع پاک شدند.

در حالی که توریست ها قادر به مشاهده برخی از مناطق نیستند، اپل برای این افراد، مرکزی را در نظر گرفته که شامل کافه و فروشگاه این شرکت است. در این محل افراد می توانند توسط واقعیت افزوده و دوربین آیپد، اپل پارک را مشاهده کنند.

ارسال نظر