نوکیا 10 با دوربین پنج گانه احتمالا در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شود

رسانه کلیک - شاید اولین بار از شنیدن خبر تولید گوشی جدید هواوی با ۳ لنز دوربین بسیار متعجب شدید. حال اخبار جدیدی از کشور چین به بیرون درز کرده که از ظهور گوشی نوکیا 10 مجهز به دوربین پنج گانه حکایت دارد.

نوکیا 10 با دوربین پنج گانه احتمالا در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شود

زمانی که صحبت از دوربین های قدرتمند در گوشی های نوکیا به میان می آید، به سختی می توان از مدل نوکیا 808 پیور ویو (PureView) غافل شد. این گوشی هوشمند با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی در زمان خودش هیچ رقیبی نداشت. حال، اطلاعات درز کرده از شرکت تابعه نوکیا به ما می گوید تاریخ در حال تکرار شدن است، چرا که به نظر می رسد نوکیا در حال کار بر روی گوشی جدیدی با طراحی مشابه دوربین های چند ضلعی OZO باشد؛ با این تفاوت که این گوشی هوشمند به راحتی در کف دست جا می شود.

هنوز جزییات چندانی از این اسمارت فون موجود نیست، اما یکی از منابع افشا کننده این خبر که بسیار نزدیک به فاکس کان (Foxconn)، شریک تجاری نوکیا واقع در شنژن چین است، اطلاعات مختصری در مورد تاریخ و محل رونمایی این مدل به ما می دهد.

این منبع تاکید دارد که نسخه ابتدایی و آزمایشی گوشی نوکیا مجهز به دوربین پنج گانه هم اکنون ساخته شده و مراحل تست را پشت سر می گذارد. چنین دستگاه عجیب و غریبی بدون شک از زمان طراحی تا تولید انبوه، انرژی بسیاری از عوامل بخش دوربین شرکت نوکیا خواهد گرفت.

بر اساس این منبع نوکیا اواخر سال 2018 معرفی می شود. انتظار می رود تا آن زمان این شرکت فنلاندی محصولات غافل گیرکننده بیشتری در چنته داشته باشد؛ ضمن اینکه نوکیا تا همین الان وعده یک نمایشگاه MWC 2018 هیجانی را به علاقه مندان گوشی و عاشقان حوزه آی تی داده است.

از سوی دیگر، شبکه اجتماعی چینی Baidu نیز به تازگی با انتشار عکس مربوط به مدل مفهومی گوشی جدید نوکیا به افشای طراحی و چیدمان دوربین های آن پرداخت. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید 5 لنز دوربین به صورت دایره ای (نظیر آنچه در دوربین های اوزو مشاهده کرده ایم) به همراه یک فلش LED حول یکدیگر قرار گرفته اند.

گوشی نوکیا 10 مجهز به دوربین پنج گانه

شبکه اجتماعی بایدو اعلام کرده که نام این گوشی نوکیا 10 بوده و در نمایشگاه ایفا 2018 برلین رونمایی می شود. تصویر لو رفته از طراحی گوشی نوکیا 10 مجهز به دوربین پنج گانه نشان می دهد که اسکنر حسگر اثر انگشت در قاب پشتی درست در سمت راست دوربین ها تعبیه شده است.

همین منبع به پردازنده اسنپدراگون 845 در گوشی جدید نوکیا اشاره دارد؛ تراشه ای که قادر است انرژی پردازشی 7 دوربین مختلف 32 مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری 4K را به صورت یکجا تامین کند!

شایان ذکر است؛ برادر کوچکتر این مدل، نوکیا 9 احتمالا در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 رسما معرفی شود.

ارسال نظر