آیا کارشناسان ایراد نوکیا ۶ را وارد می دانند؟

نوکیا اولین شرکت تولید کننده گوشی تلفن همراه پس از دوره ای وقفه در تولید گوشی های تلفن همراه این بار با گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید پا به عرصه رقابت در زمینه گوشی های هوشمند گذاشته است. اما به نظر می رسد این بازگشت بدون نقص نبوده است.

آیا کارشناسان ایراد نوکیا ۶ را وارد می دانند؟

به گزارش کلیک ، رویداد معرفی اولین گوشی اندرویدی شرکت نوکیا یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود بوده است. هر چند به نظر می رسد در اولین گوشی اندرویدی این شرکت از آخرین نمونه های سخت فزاری که سایر برند ها برای گوشی های خود استفاده می کنند خبری نیست اما به نظر می رسد نوکیا تمام تلاش خود برای ارائه محصولی تمام عیار را انجام داده است. با برسی نبض نرم افزاری نوکیا ۶، می توان به این نتیجه رسد که این شرکت برای گوشی های اندرویدی خود نه تنها از واسط گرافیکی منحصر به فردی استفاده نکرده است بلکه واسط گرافیکی استفاده شده در نوکیا ۶ بر پایه CM14 است.

البته قبل از ایراد گرفتن به شرکت نوکیا برای استفاده از Cyanogen بر روی گوشی های اندرویدی خود باید به این نکته توجه کنیم که این شرکت اولین و تنها شرکتی نیست که برای سیستم عامل گوشی های خود از این روش استفاده می کند. زمانی که OnePlus اولین گوشی خود به نام One را به صنعت گوشی های هوشمند معرفی کرد، نیز ROM بر پایه CyanogenMod را بر روی گوشی های خود اجرا کرده بود و بعد از آن کم کم به سمت OXygenOs تغییر مسیر داد که واسط کاربری تمیز تر و شبیه به آن چه که بر روی گوشی های اندرویدی مشاهده می شود در اختیار کاربران قرار داد.

انتظار می رود که نوکیا نیز روشی شبیه به آن چه که OnePlus در طراحی واسط کاربری گوشی های خود انجام داده بود در پیش بگیرد. پس از اینکه OnePlus در گوشی های خود از OxygenOs استفاده کرد کاربران شاهد واسط کاربری شسته و رفته ای بودند که علاوه بر ساده بودن کار با آن، طراحی پوسته آن جذاب بود.

بر اساس اعلام شرکت نوکیا گوشی پرچم دار این شرکت فنلاندی قرار است در تاریخ ۲۶ فوریه یعنی حدود ۸ اسفند ماه سال جاری شمسی به بازار عرضه شود. باید دید آیا قیمت این گوشی به اندازه ای هست تا بتواند در بازار رقابت با برندهایی مثل سامسونگ و هوآوی دوام بیاورد یا خیر.

ارسال نظر